Po projednávání regionální vlakové a autobusové dopravy se středem pozornosti stalo opět zastavování vlaků vyšší kvality IC, EC v železniční stanici Česká Třebová. Poslední jednání se uskutečnilo minulý týden na ministerstvu dopravy u náměstka ministra Ivo Tomana. „S panem náměstkem jsem se už dříve dohodnul na společném setkání za účasti ředitele odboru veřejné dopravy a dalších odpovědných pracovníků ministerstva, kteří připravují grafikon vlakové dopravy na příští rok,“ řekl poradce hejtmana Martin Netolický, který je také českotřebovským radním. Ten si s sebou na jednání vzal významnou posilu v osobě bývalého generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného, který od komunálních voleb v minulém roce také působí v samosprávě České Třebové. „Jednání mělo díky účasti odborníků na dopravu vysokou úroveň. Chtěli jsme ukázat, že naše úsilí není pouze politické, jak se mnohdy může zdát, ale je systémové nejen pro region,“ doplnil Netolický. Podle slov dalšího účastníka jednání Dalibora Zeleného samotní pracovníci ministerstva ocenili odbornou argumentaci pro zastavování vlaků v České Třebové, byť se všemi argumenty zcela nesouhlasili. Jádrem sporu se stalo zavedení taktové dopravy u expresních IC a EC vlaků s opodstatněností zastávek v ŽST Kolín a Česká Třebová bez jakýchkoliv dalších nákladů pro dopravce či objednatele. „Byli jsme ubezpečeni, že ministerstvo v dalších letech nijak neomezí počet zastavujících vlaků v našem městě. Bude zajištěno kvalitní spojení vlaky IC, EC všemi směry srovnatelné se současným jízdním řádem, a to včetně přímých spojů v ranních špičkách,“ shrnul závěry jednání Netolický.