Na problémy zdejšího oddělení jsme jako první upozornili v několika článcích na jaře letošního roku. Pacienti a jejich příbuzní si nejčastěji stěžovali na sociální zázemí, špatnou ošetřovatelskou péči a neochotu zdravotnického personálu poskytovat patřičné informace. Lidé měli pocit, že je jim věnována odborná lékařská péče. Ve chvíli, kdy je převezli na pokoj, jako by kohokoliv přestali zajímat.

Případy nespokojených pacientů i připomínkami zaměstnanců se po zveřejnění kritických článků začalo zabývat vedení nemocnice. Dospělo k závěru, že podmínky na interním oddělení je opravdu nutné zlepšit. „Nelze říci, že bychom jednali jen na základě novinových článků. Problému jsme se věnovali dlouhodobě, ale naše rozhodnutí to pravděpodobně urychlilo,“ připustil ředitel svitavské nemocnice Pavel Havíř.

„Na oddělení panovala opravdu hodně vypjatá situace. Zaměstnanci byli často v časovém presu,“ uznal Pavel Havíř. Vedení nemocnice proto rozhodlo o navýšení zdravotnického personálu. Od začátku prázdnin slouží ve všední dny na ranní a odpolední směně namísto dvou sester vždy tři. O víkendech byla posílena zdejší příjmová ambulance.

„Tlak na naše zaměstnance není nyní tak velký, čímž došlo dle našeho mínění rovněž ke zlepšení ošetřovatelské péče,“ dodal ředitel Havíř. Vedení Nemocnice ve Svitavách také zvýšilo finanční prostředky pro hygienické a technické zázemí interního oddělení.