Velikonoční svátky jsou přece jen jednou do roka. „Úlevu jsem jim trochu  toleroval. Kvituji, že se k tomu dobrovolně přiznali. Dokonce svědomitě nahlásili, čím zhřešili," potvrdil trenér. Abychom cvičence nechali vydechnout, tak jsme si tentokrát s Josefem Hýblem povídali o tom, od kolika let mohou začínat s posilováním děti. A udeřili jsme hřebíček na hlavičku. „Sám jsem při seminární práci na trenérské zkoušky měl zadané právě toto téma," řekl trenér.

S posilováním se u mládeže dá všeobecně začínat ve věku kolem třinácti až čtrnácti let. „Při posilování se většinou začíná s využitím hmotnosti vlastního těla, což jsou kliky vleže, dřepy bez zátěže, shyby na hrazdě, sklapovačky a podobně. Po této přípravě se může přistoupit k lehké zátěži. Důležitá zejména u dřepů je technika provedení, dbát na naprosto rovná záda při dřepech, základní cviky vždy provádět s oporou tak, aby nedošlo k deformaci páteře," vysvětlil trenér. Děti právě v tomto období mají tendenci rychle růst a kosti se nestačí přizpůsobit. „Jsou v podstatě měkké. Mohlo by tak dojít k poškození. Pro děti s náběhem na skoliózu páteře je právě posílení a zpevnění svalstva v oblasti páteře velice důležité. Zpevněné svalstvo potom drží páteř ve správném směru a nedovolí vychýlení," pokračoval Josef Hýbl.

S mnoha dorostenci začínal tréninky už v raném věku. Pro ukázku uvedl Josef Hýbl jeden příklad za všechny. „Několikanásobný mistr České republiky v kategorii mladšího dorostu Láďa Houser svůj první titul získal jako čtrnáctiletý. V každém případě je tedy lepší zapojit děti do cvičení a vést je k pohybu, než je nechat hodiny sedět u počítačů," konstatoval Josef Hýbl.