Posloucháme trenéra, hlásí celý fitness tým

Tipněte si a vyhrajte!
Čtyři odvážné ženy a dva muži navštěvují svitavské fitness centrum Josefa Hýbla téměř dva měsíce. Po počátečních zahřívacích kolech už jsou v posilovně jako doma.

Soutěžící mají před sebou závěrečné měření a vážení, které ukáže pravdu. Zapojte se s námi do soutěže a tipněte si: Kolik kilogramů celkem nechá celý fitness tým v posilovně?

Své odhady včetně celého jména a telefonního kontaktu posílejte do úterý 28. května do pravého poledne na e-mail: lenka.mullerova@denik.cz

Tři, kteří budou se svými tipy nejblíže, obdrží drobné dárky od Deníku.


Posilují své svalstvo, zvyšují zátěž. Nechali si poradit s výživou. Respektují také další jeho rady? Zeptali jsme se.

Kromě toho, jak mají cvičit, aby svá těla vylepšili, přidal Josef Hýbl radu, které vitamíny urychlují hubnutí.

Vitamíny a karnitin

Marcela Škeříková užívá vitamíny od zimy.„A karnitinu mám ještě poslední pilulky, které teď dobírám při cvičení. Mám ho ještě z loňska, kdy jsem ho brala při cíleném sportování, například při jízdě na kole," uvedla Marcela Škeříková. Snažím se poslouchat pokyny trenéra. „Z fitka pokaždé odcházím strašně zničená," svěřila se Marcela Škeříková.

Karnitin, tedy aminokyselinu, která pomáhá odbourávat tuky a tedy rychleji hubnout, zná také Jana Oujezdská. „Když nezapomenu, dám si ho ráno a jeden vždy před cvičením. O jeho účincích vím. Vyzkoušela jsem ho před dvěma lety, když jsem byla na sportovně relaxačním pobytu," sdělila Jana Oujezdská.

„Cvičím a jsem rád, když mě trenér upozorní na chyby nebo dá doporučení na skladbu cviků. Vitamíny užívám, ale karnitin jsem měl jen párkrát," uvedl Karel Weber.

Pouze cvičení

S vitamínovými doplňky nemá žádné zkušenosti Lenka Kociánová. „Vitamíny ani karnitin neberu. Zatím jsem je nepotřebovala," mínila Lenka Kociánová. Ale cvičit se snaží podle doporučení Josefa Hýbla.

Cvičení v posilovně nepovažuje jako mučení Miloslava Češková. „Někdy je to ale dřina," poznamenala sympatická černovláska. Karnitin ani vitamíny nebere a při cvičení pije čistou vodu.

Na další díl seriálu se můžete těšit už dnes. Najdete ho v Deníku opět příští čtvrtek. Celý seriál pak najdete také na internetových stránkách.

Tam rovněž můžete dávat své hlasy těm soutěžícím, kteří vám jsou sympatičtí. HLASUJTE ZDE

Rychlejší spalování zaručí i vitamíny

Trenér Josef Hýbl má spoustu zkušeností jak se cvičením, tak i s vitamínovými a potravinovými doplňky. Svým svěřencům poradil, které vitamíny by měli brát, aby jejich těla spalovala rychleji.

Doporučil jim vitamín C, B i karnitin. „Vitamín C je na jaře potřeba, když ještě není zdravá čerstvá zelenina. B-komplex je anabolizující, to znamená, že podporuje celkové trávení i celkovou činnost," vysvětlil Josef Hýbl. Z vlastních zkušeností ví, že svůj efekt přináší i užívání vitamínu E. „Je rozpustný v tucích. Testováním na sobě jsem zjistil, že si na rozpouštění bere tuky z těla," uvedl trenér. Přeměně tuků pomáhá také L-karnitin, aminokyselina, která tuky v lidském těle štěpí.

Aby soutěžící hubli rychleji, dal cvičencům ještě další radu. „Ráno nalačno jsem jim doporučil pít překapávanou nebo rozpustnou kávu. Je všeobecně známé, že po kofeinu se hubne," poznamenal Josef Hýbl. Káva je také močopudná, stejně jako černý nebo zelený čaj.

Kombinace vitamínů a kávy zaručuje, že to funguje. „Bez těchto doplňků jsou všechny hubnoucí pochody v těle pomalejší. Vždy záleží na somatotypu, tedy struktuře těla, každého jedince, jak má rychlý metabolismus a jak si jeho tělo L-karnitin dokáže samo vytvářet," řekl trenér.

Kdo chce zrychlit látkovou přeměnu v těle, musí jíst častěji v malých dávkách. „Kdo jí dvakrát denně, dělá největší chybu. Metabolismus se tím zpomaluje. Navíc se tělo začne bránit, protože se bojí, že nedostane najíst a tak všechno přeměňuje na tuky a ukládá do zásob," konstatoval Josef Hýbl.

Masáž nebo šlehání kopřivou?

Masáž nebo šlehání kopřivou?

Účastnice projektu Hubněte do plavek s Deníkem mají možnost využít služeb svitavského salonu Niodé. Ženy se zde nechávají hýčkat masážemi. Eva Krajzlová jim uvolňuje svalstvo, ale také masíruje problémové partie. „Připadám si jako vyšlehaná kopřivami. Lehké pálení ještě asi hodinu po zákroku. Věděla jsem, že se s ošetřenými partiemi něco dělo. Kůže pěkně napnutá a ten materiál pod kůží změnil lekce strukturu," popisovala prožitky z masáže inspektorka odbytu Deníku Lenka Müllerová. Cítila se dobře. Rozhodla se pro celou kůru.

Na otázky čtenářů odpovídá poradkyně pro zdravou výživu Dita Urbánková

Dita Urbánková

Má výživový poradce nějaké certifikáty, kterými může své znalosti prokázat? Seznámila jsem se totiž s jednou paní, která tvrdila, že je poradkyně na výživu. Absolvovala rekvalifikaci, ale doklad, kterým by se prokázala, prý nedostala. Můžu takovým lidem věřit? (Olina P.)

Problém je v tom, že obor ,,poradce pro výživu" je živnost volná. To znamená, že si prakticky každý může zajít na živnostenský úřad a tuto živnost si nechat zřídit. O to větší problém je se poté ve výživových poradcích, kterých dnes přibývá jako hub po dešti, vyznat a najít mezi řadou ,,pseudoporadců" a různých prodejců potravinových doplňků opravdové odborníky. Absolvent rekvalifikačního obdrží po jeho úspěšném dokončení od příslušného rekvalifikačního zařízení ,,osvědčení o rekvalifikaci". V CR je možno absolvovat řadu různých vzdělávacích kurzů o výživě, ale bohužel se často liší svou kvalitou. Proto si vybírejte jen nutriční terapeuty a poradce z akreditovaného vzdělávacího zařízení.

Ráda bych přibrala, ale nejde mi to. Začala jsem už i snídat a přes den také pořád něco pojídám. Mám ráda sladká jídla, jím hodně ovoce a zeleniny, jogurty, nevynechávám ani maso. Jím od všeho trochu, ale v týdnu neobědvám klasický oběd. Hospodská strava mi nechutná a na to, abych každý den vařila, nemívám čas, tak to většinou spraví nějaký namazaný chleba nebo koláče. Co můžu zlepšit? (Marcela K.)

Je obtížné ,,na dálku" ohodnotit váš stávající jídelníček. Pracuji s klienty, jež mají problém s přibíráním, i lidmi s poruchou příjmu potravy. Velice často mají pocit, že se přímo přejídají, ale po rozboru jejich jídelníčku, zjistíme, že se často nedostanou ani na úroveň svého bazálního metabolismu. Jídelníček nestačí mít ale ,,vychytaný" jen energeticky, ale především živinově. Jen správný poměr sacharidů, tuků a bílkovin umožní tělu, aby začalo přibírat do svalové hmoty. Neodbývejte se. Pokud skutečně chcete a potřebujete přibrat, musíte si pravidelné a kvalitní jídlo posunout na žebříčku vašich hodnot až na příčky nejvyšší. Jezte cca šestkrát denně. Nikdy nečekejte, až přijde hlad. Za pravidelné snídaně vás chválím. Vydatné snídaně jsou absolutním základem. Chléb místo oběda by měl být spíše výjimkou. Dbejte na pestrost stravy.