Cena jízdného

Ústí nad Orlicí – Mor. Třebová
1. varianta: vlak UO – MT 53 korun
2. varianta: kombinovaná doprava vlak (UO – SY), autobus (SY – MT) 72 korun
3. varianta: časová jízdenka IREDO (kombinovaná doprava vlak UO – SY, autobus SY – MT) 48 korun

Cestující na této trase si stěžovali na přeplněnost odpoledních spojů. Hejtman v praxi také vyzkoušel, jak na sebe spoje navazují. Na cestu si zakoupil časovou jízdenku IREDO, za kterou zaplatil čtyřicet osm korun. „Pokud jste pravidelným cestujícím, který využívá veřejnou dopravu při cestě do školy a do práce, vyplatí se vám zakoupit časovou jízdenku IREDO,“ říká hejtman. Lidé tak mohou libovolně přestupovat mezi vlakem a autobusem a ještě prý ušetří. Martínek vychází z vlastní zkušenosti. Kdyby nevyužil jízdenky OREDA, zaplatil by za celé jízdné z Ústí nad Orlicí do Moravské Třebové celkem sedmdesát jedna korun.

Hejtman si uvědomuje, že v organizaci regionální dopravy nastaly velké změny, proto situaci sleduje. „Každá změna je složitá. Snažíme se proto, aby společnost OREDO, která organizuje dopravu v kraji, připomínky rychle řešila,“ uvedl Radko Martínek. I to byl důvod, proč v úterý odpoledne nasedl v Ústí nad Orlicí v 16.27 hodin na vlak. Do Svitav přijel spoj přesně na minutu, takže cestující včetně hejtmana bez potíží přestoupili na autobus, který je zavezl do Moravské Třebové. „Vlak byl přiměřeně obsazený, spoje na sebe navazovaly a cesta byla příjemná,“ shrnul hejtman Martínek zkušenosti z cesty. Je jen jednou z mnoha. Ve svém ověřování chce Radko Martínek totiž pokračovat. Příští týden se vydá zkontrolovat zejména ranní spoje.

Napište nám své zkušenosti s cestováním podle nových jízdních řádů i vy. Vyhovují vám, nebo naopak vám komplikují život? Kontakt: svitavsky@denik.cz nebo diskutujte pod článkem