V současné době je přeprava invalidů na nástupiště řešena provizorně, služebním podchodem a výtahem. Kultura tohoto prostředí je nevyhovující. Situaci by mohl vyřešit projekt úpravy přednádražního prostoru s dalšími navazujícími změnami uvnitř budovy. „Přednádraží prostor řeší město ve spolupráci s krajem. Navíc by bylo prospěšné v blízké době rekonstruovat první, třetí a čtvrté nástupiště,“ dodal vrchní přednosta uzlové železniční stanice Česká Třebová Zdeněk Kudrna.

Toto téma bylo jedním z bodů, o kterých v České Třebové diskutoval vrchní přednosta s poslancem Miroslavem Váňou, Luborem Hrubešem, vrchním přednostou Správy dopravní cesty Pardubice, a Michalem Štěpánem, zástupcem ředitele odboru osobní dopravy a přepravy pro Pardubický kraj. „Důležité je investovat miliardy do železničních koridorů, ale nemůžeme zapomenout na desítky či stovky milionů do běžné údržby a chodu železniční infrastruktury,“ uvedl poslanec a dodal: „Celospolečensky i na parlamentní a ministerské půdě by měla být položena otázka, zda existuje parita rozdělení finančních prostředků v rámci rozpočtu státního fondu dopravní infrastruktury mezi silniční a železniční dopravou. Domnívám se, že vůči té železniční jsme trochu macešští. Železniční doprava tvoří základní páteř celého komunikačního systému. Posílení její role je otázkou strategie, ekologie a rozvoje regionu.“

Zúčastnění se shodli v otázkách nákladní přepravy. „V současné době je Česká Třebová vnímaná jako seřaďovací stanice, která má budoucnost. Je potřeba některé záležitosti, jako koleje, rozvody vzduchu a brzdy, dořešit,“ shrnul Zdeněk Kudrna a dodal příznivou informaci: „Za tři měsíce letošního roku máme nárůst výkonu zhruba o deset procent. Vidím i další perspektivu, a to je budování logistického centra u Rudoltic, které by bylo v přímé vazbě na seřaďovací nádraží v České Třebové.“ Nárůst z pohledu tržeb zaznamenali také v osobní dopravě, a to o patnáct procent. „Řeším konečně jiné problémy, než jsem řešil posledních šest let. Nyní má samotná železniční stanice Česká Třebová 450 zaměstnanců, stav je stabilizován. V některých profesích, jako je výpravčí nebo posunovač, budeme doplňovat stavy,“ uzavřel Kudrna.