„Redukce přechodů, pokud jsou krátce od sebe, je žádoucí. Místa, kde se protíná silnice s chodeckým provozem, by měly být dále od sebe. Každá změna pochopitelně vyvolává reakce a chvilku potrvá, než si na ni lidé zvyknou,“ vysvětluje Stanislav Huml. Je ovšem překvapený umístěním semaforů v těsné blízkosti kruhového objezdu. „Světelná signalizace takto kousek od křižovatky je neobvyklá, ale možná. Každopádně je to posun k lepšímu, chodec si zastaví provoz na hlavní silnici,“ dodává jeden z předních českých expertů na dopravu.

Nehod na přechodech přibývá. I to bylo důvodem, proč Svitavští investovali do úprav. Ochrana chodců je podle Stanislava Humla správná věc. Ke smrtelným nehodám na zebře ale dochází často také proto, že u víceproudé vozovky řidič nejblíže chodníku člověku přednost dá, ale vůz ve vedlejším pruhu už zastavit nedokáže. „U takových vozovek bych tvrdě vyžadoval světelnou signalizaci. Chodec zmáčkne tlačítko, počká na zelenou a pak v pořádku přejde,“ míní Huml.

Ve svitavském okrese se staly vážné nehody na přechodech v poslední době nedaleko Městského úřadu ve Svitavách nebo v Litomyšli u základní školy. Zde řidič osobního automobilu porazil malou dívku.