"Zahájení stavby 7,6 kilometrů dlouhého úseku plánujeme na přelomu letošního a příštího roku," uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Aktuálně je podle Ředitelství silnic a dálnic vykoupeno přes 80 procent pozemků a probíhá zde záchranný archeologický výzkum.

Soutěž na dodavatele klíčové stavby běží už od dubna. Termín pro podání nabídek je aktuálně posunut na 13. července. Odhadovaná cena je 4,518 miliardy korun. Řidiči by mohli na nový úsek dálnice vyjet v roce 2027.

Běží již také výběrové řízení na úsek z Ostrova, kde dálnice nyní končí, do Vysokého Mýta:

Vizualizace dálnice D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto s tunelem Homole
Obchvat Vysokého Mýta i tunel Homole. Dálnice D35 se prodlouží o 13 kilometrů

Trasa navazuje na úsek Vysoké Mýto – Džbánov. Povede jižně od stávající silnice I/35. Mezi obcemi Hrušová a Cerekvice nad Loučnou kříží stávající silnici I/35 a dále půjde severně od této komunikace členitým terénem směrem k Litomyšli. Trasa je ukončena severně před obcí Sedliště, kde navazuje na další úsek dálnice D35 Litomyšl – Janov.

Všechny informace o úseku Džbánov - Litomyšl najdete ZDE

I na navazující úsek, tedy obchvat Litomyšle, který byl léta předmětem sporů, už jsou přípravy v plném proudu.

"S odpůrci se nám povedlo už před časem vyjednat řešení a aktuálně je vypsáno sloučené stavební řízení. V létě získáme územní rozhodnutí, to nám pomůže při výkupu pozemku. Výběrové řízení vypíšeme na začátku příštího roku a naším cílem je do konce roku 2024 zahájit samotnou stavbu," přiblížil šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

I tento úsek dlouhý 10,4 kilometru má být hotový do konce roku 2027.