Nepřehlédnutelná prosklená stavba za 11 milionů, která pojme 116 jízdních kol, je teprve čtvrtou takovou realizací ve východních Čechách. Kromě desetitisícové Moravské Třebové mohou automatickou úschovnu kol využívat cyklisté v Hradci Králové nebo Pardubicích, kde ale žije desetkrát tolik lidí.

Cyklověž, kterou moravskotřebovští radní slavnostně otevřeli čtyři dny před komunálními volbami, je od té doby opakovaně mimo provoz. Radnice proto dočasně zrušila vybírání poplatků za použití. „Dodavatel intenzivně pracuje na vyřešení problému s blokací mincovníku. Proto až do odstranění závady bude parkování kol v cyklověži pro uživatele zdarma,“ vysvětluje tiskový mluvčí Václav Dokoupil.

Lidé, kteří stavbu kritizují, poukazují nejčastěji na to, že kapacita cyklověže je pro město velikosti Moravské Třebové nevyužitelná. Na sociálních sítích je cyklověž terčem posměchu a sarkastických vtípků. „Utěsnil bych to, naplnil slanou vodou a zajel pro žraloka do Egypta,“ navrhuje s nadsázkou jeden z diskutujících na facebooku města. „A potápění na vlastní nebezpečí,“ dodává další. „To je na rajčata?“ ptá se ironicky třetí. „Třebová je světová, máme Bike Tower, ještě butiky obehnané živým plotem z bonsají, nudapláž a budeme jako v Hošticích,“ naráží na Troškovu komediální trilogii jiný komentář.

Lidem se rovněž nelíbí, že budova vlakového nádraží i některé okolní stavby zůstaly neopravené. „Krásný kontrast, Bike Tower s ošuntělou budovou téměř nevyužívaného vlakového nádraží. Lze vymyslet ještě větší výsměch?“ zlobí se jiná diskutující. Radnice očekává, že věž si své uživatele najde, sází rovněž na rozšíření elektrokol.