„Nejedná se o standardní barevný odstín užívaný u těchto typů značení, aktuálně je barva výraznější, po spojení s povrchem a stabilizačním materiálem by měl odstín ztmavnout a sjednotit se barevně lépe k povrchu silnice,“ vysvětluje vedoucí odboru dopravy Petr Václavík.

Podle vedoucího odboru rozvoje Miroslava Netolického se město řídilo doporučením Centra dopravního výzkumu „Řešení navrhl autorizovaný dopravní inženýr, který má za sebou velké množství projekční práce tohoto typu po celé republice,“ říká Netolický.

Červeně vyznačené pruhy se používají po celém vyspělém světě, od Nizozemska přes Německo, Francii, Švédsko, Belgii až po Kodaň. „Pro Svitavskou ulici s velkým pohybem cyklistů jde o jednoznačně nejlepší a nejbezpečnější variantu. Auta omezí minimálně, neboť šířka vozovky zůstává přes šest metrů,“ uvádí Netolický. 

Ohlasy na nové cyklopruhy jsou podle radnice jednoznačně pozitivní. „Lidé jsou nadšení a ptají se, kdy takhle dobře zorganizovaná bude doprava na celé ulici a dále ve městě. Barva oprší a částečně vybledne. Za pár měsíců nikoho z citlivých ochránců památek urážet už nebude,“ uzavírá Netolický.

Vyznění nepřehlédnutelných barvených pásů v sousedství památkově cenných budov muzea a františkánského kláštera nikdo neposuzoval. „Komise památkové péče se k tomu nevyjadřovala,“ sděluje tisková mluvčí města Dagmar Zouharová.