Chtějí se zásob, které se jim v těle po svátečním hřešení uložily, zbavit. A tak cvičí a cvičí…

„O Vánocích jsme si doma trochu dopřávali dobroty. Myslím, že to bylo asi všude stejné, řízek, salát, chlebíčky, cukroví a podobné věci. Je to ale jednou za rok, tak to snad není tak strašné. Na jaře bude více pohybu, tak to vypotíme. Chystám se, že začnu cvičit," řekla Marcela Hnátová. Zatím díky počasí chodí všude pěšky místo ježdění autem, ale slíbila si, že zkusí i fitko.

Stroje v posilovně jsou stále v obležení. Cvičí na nich nejen ti, kteří si sem chodí udržovat své tělesné proporce pravidelně, ale i ti, kteří se přes Vánoce nad svátečními lahůdkami nešetřili. „Zaznamenali jsme nárůst. Převážně chodí cvičit muži. Žen tolik není, ale současné počasí umožňuje i řadu jiných aktivit venku," uvedl Josef Hýbl, trenér ze svitavského fitness centra.

Ti, kteří chtějí se svými kily navíc opravdu něco udělat, by neměli dlouho otálet. Aby se do léta dostali do formy a mohli se ukázat v plavkách, je nejvyšší čas. „Svátky jsou ve znamení přejídání. Spousta lidí nějaké kilo nabrala. Pokud chtějí vypadat lépe, určitě by měli trochu zredukovat jídlo. Měli by se naučit jíst menší dávky častěji denně, aby tělo nemělo pocit hladu," vysvětlil trenér. Jakmile člověk dlouho nejí, pak nastává problém. „Tělo pak není k zastavení. V žádném případě se lidé nesmí trápit hladem," upozornil Josef Hýbl. To je podle něho osudová chyba. „Když člověk nebude jíst, tak samozřejmě zhubne. Ale je to špatně. Pak se totiž párkrát nají a má to všechno zpátky a dokonce i pár kilo navíc. Protože tělo se pak bojí, že dlouhou dobu nedostane žádný přísun, a všechno si ukládá. Člověk pak ztloustne takřka z vody a ze vzduchu," poznamenal odborník.

Menší porce a pohyb

Rozdělení jídla do menších porcí v průběhu celého dne je dobrý začátek. „Pak je potřeba, aby k tomu přidali jakoukoliv pohybovou tělesnou aktivitu. Dokud to jde, můžou ještě vyjet na kolech, pomůže i jakákoliv chůze. Některé ženy volí i norskou chůzi s holemi, a to je dobře. Jsou na čerstvém vzduchu," radil Josef Hýbl. Běhání nedoporučuje ženám, které mají přes sedmdesát kilogramů. „Zbytečně by si tím ničily kotníky, kolena i záda," konstatoval trenér z fitka. Kdyby byl sníh, vhodné je také lyžování a běžky.

A právě proto, že lidé nemohli na lyže, hledali jiné pohybové aktivity i koncem roku. Zamířili také do fitka, aby si zlepšili kondici. „Lidé sem chodili i o svátcích. Od Štěpána do konce roku jsme měli narváno. Milovníci zimních sportů plánovali hory, ale nebyl sníh, tak volili jinou alternativu pohybu," naznal Josef Hýbl. Netvrdí, že by z každého musel být zákonitě hned svalovec. „Cvičení a pohyb prospívá kondici. Člověk se pak lépe cítí," dodal trenér Josef Hýbl.