Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž chystá opravy a modernizaci částí regionální trati z Chocně do Litomyšle.

Projekt obsahuje rekonstrukci staničního zabezpečovacího zařízení Vysoké Mýto a traťového úseku Cerekvice – Litomyšl. Stavět by se mělo začít nejdříve v roce 2017, sdělil ČTK mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Tesař.

Mechanické zabezpečovací zařízení ve stanici Vysoké Mýto a traťové zabezpečovací zařízení Choceň – Vysoké Mýto by mělo být nahrazeno modernějším. SŽDC také plánuje rekonstrukci železničního svršku a spodku a některých nástupišť, která získají bezbariérové přístupy.

„Současně dojde k zvýšení traťové rychlosti," uvedl Tesař. Vlaky nyní mohou po trati jezdit nanejvýš 60 kilometrů v hodině s četnými rychlostními omezeními. Nově by to mělo být až 70 kilometrů v hodině. Vyšší rychlosti napomohou i opravené přejezdy, někde s novým zabezpečovacím zařízením se závorami, nebo oprava mostu.

Správa železniční a dopravní cesty připravuje dokumentace pro územní řízení. Vlastní realizace je plánována nejdříve v roce 2017. Zabezpečovací zařízení by se mělo modernizovat v roce 2017, opravy trati v roce následujícím.

Rekonstrukce a změny na trati by mohly mít pozitivní efekt a přilákat další cestující. „Kdyby vlaky jezdily častěji a rychleji, tak bych je asi využívala," sdělila redakci Martina Šauerová z Litomyšle, která do Chocně často jezdí za přáteli.