Neodjeté spoje evidentně nejsou jedinou černou šmouhou nového dopravce. Nově zřízená infocentra, která se místy nacházejí až půl kilometru od autobusových nádraží, v některých místech nefungují. Příkladem je město Ústí nad Orlicí. I zde BusLine hledal vhodné prostory, kde by ho mohl zřídit.

Informace o dnešních odřeknutých spojích najdete ZDE

„Jednali jsme s novým dopravcem o případném využívání našeho turistického informačního centra. K dohodě sice nedošlo, ale BusLinu jsme poskytli tipy na vhodné komerční prostory ve městě,“ popsala mediální asistentka města Ústí nad Orlicí Dana Pokorná.

Psali jsme již:

Provozní ředitel skupiny BusLine Michal Hanč.
Ředitel BusLinu: Jednání s krajem jsou tvrdá. Od září už výpadky spojů nebudou

BusLine pak nakonec vybral cestovní agenturu CAM, která se nachází asi šest set metrů od zdejšího "autobusáku". Pokud sem ale cestující zavítají a budou se ptát po zrušeném spoji, nepochodí. „Informační centrum v naší provozovně zatím není funkční. Nastaly nějaké technické problémy,“ uvedla Jiřina Mánková z cestovní agentury CAM. Nejinak je tomu v Lanškrouně.

Náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš se k současné situaci Deníku nevyjádřil, na dotazy už týden neodpovídá. V minulosti však potvrdil, že povinností BusLinu není zřízení infocenter na autobusových nádražích.

„Ve výběrovém řízení byly tyto služby striktně odděleny a nesměly být součástí ceny dopravního výkonu. Je povinnost infocentrum zřídit, ale záleží na dopravci, kde to bude. Povinnost má do vzdálenosti půl kilometru od autobusového nádraží,“ vysvětlil Kortyš.

Autobusy společnosti BusLine
BusLine jezdí po Pardubickém kraji zadarmo. Pokud ovšem autobus vůbec přijede

BusLine se prý během řady jednání snažil uvést do provozu informační kanceláře, jejichž prostory spravuje společnost ICOM transport. Neúspěšně. Zástupci zmíněné firmy to však vyvrací, podle nich k žádnému dialogu nedošlo.

Na řadě míst Královéhradeckého a Libereckého kraje praxe infocenter, která nejsou umístěna na autobusových nádražích, funguje.

„Společnost BusLine nám již dříve sdělila, že má v úmyslu využít informační kanceláře měst,“ popsala ředitelka společnosti ICOM transport Kateřina Kratochvílová.

O dialog se navíc snažili někteří zastupitelé města. Příkladem toho je Litomyšl, kde autobusové nádraží ještě donedávna poskytovalo perfektní komfort pro cestující. „Snažili jsme se, aby informační kancelář zůstala na svém místě na autobusovém nádraží, ale bohužel i přes několik jednání s oběma dopravci se nám nepodařilo najít shodu,“ uvedl starosta Litomyšle Daniel Brýdl.

Dopravní společnost BusLine dnes v našem kraji neodjede 169 spojů.
Zavolejte řediteli. Dnes neodjede 169 spojů, BusLine zveřejnil mobily na šéfy

V Litomyšli si tak pro informace musí cestující zajít do turistického centra na náměstí. „Pokud vím, informační centrum na náměstí funguje dobře. Zaměstnanci dokonce vylepili leták s informacemi, jak se k nim lidé z nádraží dostanou,“ dodal Brýdl.

Existuje také on-line možnost, jak se cestující dozvědí, zdali jejich autobus pojede, a sice webové stránky OREDO, které předvečer zveřejňuje excelovou tabulku s přehledem neodjetých spojů.

Faktem na druhou stranu zůstává, že na některých místech Královéhradeckého a Libereckého kraje praxe infocenter, která nejsou umístěna na autobusových nádražích, funguje. Mezi města, která provozují informační kancelář za pomoci zaměstnanců městského úřadu, patří například Rokytnice nad Jizerou.

Pondělní supercela na Chrudimsku
Úchvatná podívaná v časosběrném videu: Supercela nad Chrudimí natáčená z dronu

„Kancelář je součástí městského úřadu. Informace poskytnou naši zaměstnanci na pokladně. Celá spolupráce funguje víceméně bez problému,“ popsal starosta Rokytnice nad Jizerou Petr Matyáš.

Provozní ředitel BusLinu Michal Hanč nemá prý zprávy o tom, že by některá z infocenter nefungovala. Na dotaz Deníku reagovalo vedení firmy překvapeně. "Zjistím, co se dá a kde nastala chyba," vzkázal mediální asistent společnosti BusLine Radovan Vrátný.