Jedním z důvodů, proč klesá jejich podíl ve společnosti, je stále rostoucí cena. Podle mluvčího předního výrobce tabákových výrobků Japan Tabacco International (JTI) Jiřího Sochora podražila kvůli stále rostoucí sazbě daně z tabáku za poslední tři roky jedna krabička v průměru o více než 20 korun.

Kuřáci si však své potěšení vzít nenechávají a od „krabiček“, kde se nyní cena pohybuje od 100 do 140 korun, přecházejí na tabák řezaný a ve větší míře poptávají plničky cigaret. „Tento trend nyní vidíme při pohledu na prodej řezaného tabáku. Zatímco ještě v roce 2018 byl jeho podíl v segmentu cigaret 10 procent, tak nyní je to již 12 a půl procenta a stále jde po malých krůčcích nahoru. Lidé v tomto druhu vidí lépe vynaložené peníze, protože cena řezaného tabáku je oproti klasickým cigaretám zhruba poloviční,“ dodal Jiří Sochor.

Peníze na účtech lidem ukusuje inflace.
Češi mají na účtech tři biliony. Prodělávají a ani růst sazeb jim nepomůže

Větší zájem o balené cigarety a potřeby k nim pozorují i jejich prodejci a internetové vyhledávače. Příkladem je internetový nákupní rádce Heureka. „Na Heurece vidíme od začátku prázdnin mírný nárůst zájmu o plničky cigaret čí cigaretového tabáku. Oproti červnu se jedná o nárůst o necelou pětinu,” informoval Michal Buzek, šéf analytiků Heureka.cz.

Více baliček než v minulosti posílá po celé republice i internetový prodejceJan Ševic z portálu plnicky-powermatic.cz. „E-shop s plničkami cigaret provozuji již deset let a v poslední době je o ně opravdu vyšší zájem. Není však skokový, ale tak o deset procent více, než v minulých letech. Většina lidí, kteří si ji u mě objednávají, pak udávají jako hlavní důvod koupě právě skokový nárůst cen „klasických“ cigaret,“ nechal se slyšet Jan Ševic.