Až dosud museli strážníky kontaktovat přes jejich pevnou linku nebo mobilní telefony. Nyní se jim nově dovolají i na linku tísňového volání 156. „Stará čísla samozřejmě zůstanou v provozu i nadále, ale vytočit linku 156 bude pro řadu našich občanů jednodušší. Tímto krokem chceme zlepšit poskytované služby a doufám, že lidé budou novou linku využívat,“ uvedl starosta Radomil Kašpar.

Po vytočení čísla bude muset volající z Litomyšle a okolí ještě na pokyn automatického systému zadat číslo 2. Tento mezikrok je nutný kvůli tomu, že v sousedních Svitavách funguje linka 156 rovněž a je nutné, aby byli občané spojeni přímo se služebnou městské policie ve městě, kde žijí.

Od února 2018 poskytuje Městská policie Litomyšl své služby občanům 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Do té doby neměli dostatek lidí k pokrytí všech směn. „Měsíčně máme v průměru kolem 100 až 130 výjezdů, jedná se hlavně o prověření oznámení občanů, stížnosti, kontrolu zabezpečení objektů, asistenci lidem v nouzi, spolupráci s policií, řešení přestupků. K tomu máme pravidelnou pochůzkovou či motorizovanou hlídku a během ní řešíme přestupky a kontrolujeme dětská hřiště, autobusové nádraží a další lokality,“ přibližuje práci městské policie velitel Tomáš Rádek.

V řadách litomyšlské policie aktuálně pracuje dvanáct strážníků.