"Nachystej si orlí zrak, pevné boty a ostrou tužku. Pátrej do 30.dubna," je napsáno ve výzvě na webových stránkách hry Zde by mohly být Rychlé šípy, kterou připravili členové  Fondu Foglar Skautské nadace Jaroslava Foglara.

Fotogalerie: Hra Rychlé šípy se odehrává v Chrudimi a ve Skutči

Příběhy Rychlých šípů se odehrávaly všude – na ulici, v obchodě, v lese, na koupališti, ve škole. Účastníci hry mají za úkol vypátrat u nich ve městě taková místa, která organizátoři viditelně označili komiksovým plakátem Rychlých šípů. Pokud dokážou úkoly zvládnout, vyhrají šípáckou odměnu

Zapojit se mohou lidé z celé republiky a mezi jednatřiceti zúčastněnými městy je také Litomyšl. Poblíž jsou to města Chrudim a Skuteč.

"Hello, hello! Rychlé šípy jsou v Chrudimi, Roveři a rangers připravili nejen pro Chrudimáky parádní hru! Najděte všech 15 plakátů a vyluštěte tajenku. Může to být pěkná procházka krásnou Chrudimí a příjemně strávený čas s kamarády nebo rodinou," uvádějí chrudimští pořadatelé na svém facebookovém profilu a doporučují neminout jejich klubovnu v sídlišti U Stadionu.

Také ve Skutči visí 15 plakátů, které lákají k objevení a vyluštění tajenky. Jako bonus místní skauti nabízejí promítání filmu Záhada hlavolamu pro účastníky zdarma.

"Pátrání můžete zvládnout třeba za dvě hodiny. Nebo si ho rozdělíte do několika dní a večer s dětmi si přečtete příběh a další den cestou ze školky nebo školy budete po místě pátrat. Je to na vás – hra potenciál má velký a záleží jen na vás, jak jej využijete," řekla Kateřina Vašková z chrudimské skautské organizace.

Upozornila, že hra není cílena primárně na děti. "Připravili jsme ji i pro milence na rande, důchodce či jiné dospěláky, aby mohli jít po stopách Rychlých šípů a měli z toho radost," dodala.

Návod:

1. Vzpomeňte si na obsah příběhu nebo si ho znovu přečtěte.

2. Snažte se odhadnout, která místa z příběhu se nacházejí v území, které určuje mapa vaší lokality.

3. Pokud jste bezradní u nějakého příběhu, můžete využít nápovědu, ale ukáže se vám nápověda pro všechny příběhy.

4. Nápověda je pomoc pro nějaké konkrétní místo, které nemůžete najit. Neberte to jako seznam míst, které máte postupně navštívit. Tím se totiž připravíte o důležitou součást pátrání (připomenutí si obsahu příběhu a přemýšlení nad jeho obsahem).

5. Nápověda má pouze napovědět, ale ne přesně určit místo. Třeba pro hráče by mělo byt dostatečná nápověda třeba slovo „kino“.