Rekonstrukce přibližně pět kilometrů dlouhého úseku byla náročná z technického hlediska, navíc bylo nutné zachovat dopravní obslužnost obce. To se nakonec podařilo a řidiči i obyvatelé se mohou po letech dopravních omezení těšit ze zbrusu nové komunikace.

„Celkové náklady za všechny čtyři etapy stavby dosáhly částky 198 milionů korun s DPH a celá částka byla hrazena z rozpočtu Pardubického kraje. Kompletně se měnily konstrukční vrstvy vozovky, silnici stavebníci navíc rozšiřovali, a proto se musely vykoupit okolní pozemky a provést lokální kácení stromů a dřevin,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Na den přesně. Rekonstrukce silnice I/34 u Poličky pokračuje podle plánu
Na den přesně. Rekonstrukce silnice I/34 u Poličky pokračuje podle plánu

Součástí rekonstrukce byla i nová dešťová kanalizace včetně uličních vpustí. „Rekonstrukce byla celkově náročná. Musely se provést přeložky veškerých inženýrských sítí a vybudovat nové opěrné zdi se zádržným systémem z důvodu zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Původní úzká silnice byla pro řidiče velmi nepohodlná a také ne úplně bezpečná,“ sdělil náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy Michal Kortyš.

Rekonstrukce probíhala ve spolupráci s obcemi, které vystavěly chodníky. Vzhledem k tomu, že většina opravovaného úseku je v intravilánu obcí, muselo se opravovat na etapy.

Umělecké dílo Rudolfa Burdy připomíná v Klášterních zahradách v Litomyšli výročí Bedřicha Smetany.
FOTO, VIDEO: Unikátní obří koule v Litomyšli připomíná výročí Bedřicha Smetany

„Důvodů bylo několik, ale tím zásadním bylo zachování dopravní obslužnosti obce,“ řekl Kortyš s tím, že ještě před začátkem rekonstrukce a dále v průběhu jednotlivých etap rekonstrukce silnice bylo nutné opravit objízdné trasy.

Mohlo by vás zajímat: Jak probíhá stavba dálnice D35 z Litomyšle do Svitav? Podívejte se z dronu

Zdroj: Peter Kojnok