„Dále pokračujeme na testování přenosu dat z vozidlových kamer umístěných přímo v kabině sypače, aby měl dispečer v reálném čase na monitoru aktuální snímky z úseku údržby," řekl Marian Cvrkal z krajské správy a údržby silnic.

Nejdřív využívali informační a kontrolní systém pouze sypače, nyní je mají i nakladače, traktorbagry nebo nosiče nářadí, jako jsou sněhové frézy a metače.
Zimní sezona začíná 1. listopadu. Díky minulé mírné zimě silničáři nespotřebovali zhruba 30 procent posypových materiálů. Sklady doplnili na 16 000 tun soli a 24 000 tun drtě a písku, což by podle dlouhodobé spotřeby mělo stačit. Silničáři mají víceleté smlouvy s dodavateli, a proto v zimě nakupují jen výjimečně. V zimní sezoně totiž roste cena soli.

„Při opravách a modernizaci skladových hal je kladen důraz na zvyšování jejich kapacity tak, aby nebylo nutné dokupovat sůl ani v případě tvrdšího průběhu zimy," řekl Cvrkal.

(čtk, zr)