Jejich celková cena byla více než 2,2 milionu korun, z dvaadevadesáti procent byl tento projekt spolufinancován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod.
Informační servis
Kraj si od kiosků slibuje nadstandardní informační servis nejenom pro turisty.
„Multimediální informační kiosky budou sloužit především cestující veřejnosti, a to čtyřiadvacet hodin denně. To znamená i v době, kdy mají turistická informační centra dávno po pracovní době. Je to jeden z dalších kroků kraje, jak zlepšit služby nejenom pro turisty v regionu. Na panelech se mi navíc líbí, jak propojují podstatné informace. Nejenom, že si zde snadno vyhledáte například konkrétní turistický cíl, ale také způsob dopravy k němu i nazpět," poznamenal hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Na všech kioscích je vstupní obrazovka s osmi tlačítky. Ta fungují jako odkazy na turistický portál kraje, portály turistických oblastí, měst a obcí, ale i na webové prezentace vybraných turistických atraktivit v okolí či stránky věnované samosprávě. Z úvodní obrazovky se uživatel dostane velmi snadno také k informacím o jízdních řádech.
„Obsah vstupních obrazovek se v jednotlivých oblastech liší, aby byla především zajištěna lokální prezentace. Uživatel však může také překliknout na jiný kiosek a získá obsah všech informačních kiosků v kraji. Z místa, kde se právě nachází, tak může plánovat výlety do bližšího i vzdálenějšího okolí," doplnil krajský radní zodpovědný za cestovní ruch René Živný.
Kiosky v kraji: Pardubice, Lázně Bohdaneč, Holice, Chrudim, Slatiňany, Hlinsko, Letohrad, Nové Hrady, Vysoké Mýto, Litomyšl, Polička, Moravská Třebová, Králíky, Dolní Morava