Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silničáři na letošní zimě rekordně ušetří

Východní Čechy – Uspořené peníze díky teplému počasí cestáři už teď dávají do letní údržby, obnovy svodidel a značení, prý zbude i na opravy povrchů.

12.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Letošní abnormálně teplá zima přišla vhod silničářům, kteří neuvěřitelně šetří na pluhování a solení silnic. Množství spotřebované soli je v porovnání s první polovinou loňské zimy ani ne poloviční a silničáři se mohou místo toho věnovat letní údržbě: vysekávání trávníků, opravám dopravních značek či prořezávání stromů.

Mohlo by tak zbýt i více  peněz a času na opravy výtluků, které se nestačily opravit v minulých letech.

„Uspořené prostředky bychom rádi věnovali do silnic, ať už na zvětšení rozsahu sečení trávy v příkopech, zvýšení bezpečnosti provozu instalací nových svodidel a směrových sloupků, tak rovněž do oprav vozovek. A to včetně těch velkoplošných," uvedl mluvčí hradeckého hejtmanství Petr Vinklář.
Mnohé z těchto tzv. letních prací tak cestáři mohou díky teplému počasí dělat už nyní. Výjimkou je samozřejmě obnova asfaltových povrchů vozovek, obalovny se rozjedou až v na jaře.

„Peníze směřujeme do věcí, které normálně děláme v létě. Ale třeba na soli jsme jen do konce prosince ušetřili oproti loňsku už šest milionů korun, v lednu trend pokračoval," řekl Marian Cvrkal z vedení pardubických krajských silničářů. Od listopadu do konce ledna spotřebovali zdejší cestáři 5000 tun soli z uskladněných 15 tisíc tun. V některých jiných letech přitom toto množství nestačí a musí ještě přikupovat.

Silničáři také díky menšímu počtu zásahových dnů najezdili o polovinu méně kilometrů.  Dispečeři však musí být v pohotovosti pořád.
Teplá zima by navíc mohla i méně poškodit povrchy vozovek. Pro ně jsou nejhorší častá střídání teplot nad a pod bodem mrazu. „Doposud nedocházelo k tolika mrazovým cyklům, tudíž stávající počasí je přívětivější k silnicím," přisvědčil Vinklář.

Každoroční výdaje hradeckých krajských silničářů na zimní údržbu se pohybují kolem 200 milionů korun, pardubických kolem 120 milionů, dohromady spotřebují kolem 30 tisíc tun soli. Rekordně drahá byla zima na přelomu let 2005 a 2006, která vyšla východočeské cestáře v součtu na bezmála půl miliardy korun. Naopak hned následující zima se teplým počasím podobala té letošní.

Krajští silničáři mají na starost nejen silnice II.  III. tříd, jež patří krajům, smluvně zajišťují i údržbu státních silnic I. tříd a dálnice D11.

Tabulka zimní údržby ve východních Čechách.

Autor: Kamil Dubský

12.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Z utkání HC Litomyšl vs. BK Havlíčkův Brod B.
10

Litomyšl se dočkala první výhry. Odnesl to Havlíčkův Brod

Moravskotřebovský bazén čekají opravy. Vyžádají si investici okolo čtyřiceti milionů korun.
2

Kvůli bezpečnosti uzavřou bazén

Ani krávy se na Svitavy nevydržely koukat...

Svitavy /OHLASY/ – „Jsem rád, že jsme potvrdili vítězství z předchozího kola,“ liboval si po vítězství v Lanškrouně trenér Poličky, která pozvolna stoupá tabulkou krajského přeboru.

Řidič ujel od místa nehody

Kamenec u Poličky – Svědci by mohli pomoci vyřešit nehodu, která se stala na začátku měsíce na silnici I/43 v blízkosti odbočky na Borovou.

Uklidnili se a derby bylo jejich

Svitavy /KOOPERATIVA NBL/ – Zvláštní, atypický zápas. Nízké skóre, úspěšnost střelby na obou stranách nevýrazná, trojky skoro neexistovaly (2:2). Přesto přineslo první východočeské derby sezony napínavou podívanou do samotného závěru.

Padaly góly, stejně tak i červené karty

Svitavy /III. TŘÍDA/ – Povinnost splněna. Vedoucí Březová podle očekávání doma v pohodě přehrála poslední Koclířov, tady se zaváhání skutečně čekat nedalo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení