Zvýší se bezpečnost

Během výluky, která trvala o dva měsíce déle, než se původně předpokládalo, odbavovala veškeré vlaky včetně rychlíkových spojů zastávka Ústí-město. Dopravu směrem na Letohrad zajišťovala náhradní autobusová doprava. Jak Orlickému deníku potvrdil Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty, v neděli bude na ústeckém nádraží zahájen zkušební provoz.
Cestující musí počítat s tím, že na nádraží se už nedostanou po původní komunikaci, která byla výstavbou nových mostů zrušena, ale po nové estakádě na kerhartické straně. Jízdenky si už také nekoupí v historické nádražní budově, která zůstává zatím nevyužitá uprostřed kolejiště, ale v novém objektu se vstupem do podchodů. Kromě prodeje jízdenek v něm bude také čekárna a sociální zázemí. „Lidé už nebudou muset vstupovat do kolejiště, čímž se výrazně zvýší především bezpečnost cestujících," upozorňuje na důležité změny Marek Illiaš.
Také nastupování do vlaků bude pohodlnější, cestující dosud museli do schůdků vlaků doslova šplhat. „Oproti minulosti dochází k podstatnému zvýšení bezpečnosti a komfortu při nástupu do vlaku, a to díky náhradě nízkých úrovňových nástupišť moderními, zvýšenými nástupišti s mimoúrovňovým přístupem," komentoval nová nástupiště mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Chybí zastřešení

Dodavatelská společnost Eurovia měla problém se zhotovitelem přístřešků a musela hledat nového dodavatele. Do otevření nádraží tak nebudou hotové. „Přestože nebudou v původním termínu dokončena zastřešení u dvou nástupišť, věřím, že zprovozněním nové budovy se kultura cestování v Ústí nad Orlicí razantně zvýší oproti předešlému stavu," namítá Marek Illiaš. Podle jeho slov je nová trať uzpůsobená na maximální rychlost 160 km v hodině. „Po ukončení stavby pojedou vlaky podle jízdních řádů, to znamená, že zcela skončí zhruba patnáctiminutová zpoždění, která si právě stavba vynutila," dodal mluvčí SŽDC.
Megastavba Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí má být dokončena na jaře příštího roku, poté bude uzel slavnostně otevřen. „Všichni vnímáme, že vlakové nádraží není ještě dokončeno, že je zde tisíc a jeden nedodělek," konstatoval ústecký starosta Petr Hájek a dodal: „Stavby, třeba silniční tělesa, které dle dohody máme po kolaudaci převzít, jsou uvedeny do zkušebního provozu a město je v tuto chvíli do svého vlastnictví nepřebírá. To znamená, že i zimní údržba je v režii investora."

Pěšky je to dálka

Na redakci se obrátil senior s dotazem, zda na nové nádraží budou zajíždět autobusy. Jak Deník informovala ústecká radnice, na vlakové nádraží budou autobusy jezdit od úterý 18. listopadu. Jízdní řád byl zveřejněn na webových stránkách města.

http://www.ustinadorlici.cz/udalosti/?o=novinka-2275