Podle ústeckého starosty Petra Hájka se už jedná o poměrně zásadní problém. Policie městu doporučila, aby uzavřelo železniční přejezd před Kerharticemi. To by ovšem pro Kerhartické znamenalo, že cesta domů z města se kvůli objížďce po okolních vesnicích pořádně protáhne. „Původní myšlenka byla, že železniční přejezd budou využívat pouze obyvatelé Kerhartic a Hrádku, že nebude zneužíván. Řidiči, kteří přijíždějí z Chocně a Jehnědí, však nerespektují objížďku a jedou do Ústí tudy, protože vědí, že toto místo je průjezdné," uvedl Petr Hájek. Radnice zvažuje další kroky, objížďka potrvá ještě dlouho. Začala 15. března a skončit má za osm měsíců.
Stanovisko policie shrnula tisková mluvčí Lenka Vilímková: „Vzhledem k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na železničním přejezdu v blízkosti vlakového nádraží doporučujeme tento po dobu provádění stavebních prací pro osobní dopravu úplně uzavřít a odklonit ji přes obce Říčky a České Libchavy. Na přejezdu by zůstala zachována pouze autobusová a nákladní doprava přímo spojená s budováním stavby." Jak tisková mluvčí uvedla, toto doporučení vydala policie na základě kolizních situací, ke kterým v daném úseku dochází často.
Podle tiskové mluvčí je pro policii prvořadé zabránit případnému neštěstí. „Jsme si vědomi, že to řidičům osobních vozidel může způsobit nemalé komplikace, ale je potřeba si uvědomit, že život a zdraví stojí za to, abychom si je chránili," říká. Nebezpečí je reálné. Vedle aut kličkují chodci, přidají se i cyklisté. Na nádraží jsou dva přejezdy za sebou, pokud se auta řadí před staženými závorami u přejezdu blíže nádraží, stojí už někdy v kolejišti druhého a mohly by tak stát v cestě vlaku odkloněného na letohradské nástupiště.
Návrh uzavřít přejezd je na stole, ústecká radnice se podobnému opatření zatím brání. „Snažíme se hájit zájmy našich spoluobčanů a říkáme: ´Nezavírejte to´. Pokusíme se řidiče umravnit, chceme jednat i s dodavatelem, aby objížďka byla lépe značená a pro řidiče více patrná. Na druhou stranu je to o zodpovědnosti řidičů," podotkl Petr Hájek. Uzavírku přejezdu, která by Kerhartickým zvedla účty za benzín, osobně považuje za nejhorší možnou variantu.