Sám jsem se zúčastnil prezidentského obědu s poslanci a senátory.

Mýlí se prezident, poradci či novináři?

Zaujala mě však naprosto zcestná a překroucená informace, která proběhla médii a které si nikdo nevšiml.Když se při debatách s občany prezident Zeman dostal k dopravě a klíčové silnici R 35, opakoval neustále, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) nedokázal na dopravní stavby vyčerpat 80 miliard korun. A že prezident požádal ministra financí, aby tyto peníze přesunul krajům.Buď se pletou prezidentovi poradci, prezident sám a nebo informaci zkreslili přítomní novináři.

Nevyčerpáno je 
12 až 15 miliard

Jako místopřeseda dozorčí rady SFDI a zároveň Hospodářského výboru Sněmovny mám tato čísla denně na stole – a mohu zodpovědně prohlásit, že vše je jinak!
Takže jak je to s financemi na dopravu ve skutečnosti? Uvedená částka přes 80 miliard korun byl celkový plánovaný rozpočet SFDI pro rok 2014. Tato částka obsahuje jak národní zdroje, tak financování z evropských fondů.

Podle prvních odhadů se v roce 2014 nepodařilo vyčerpat něco kolem 12 až 15 miliard. A to je ta správná částka, ze které vychází plán na podporu jednotlivých krajů!
V Hospodářském výboru jsme během letošního podzimu připravili program financování a společně s ministrem dopravy (MD) Danem Ťokem jsme v těchto dnech dopočítali přesnou částku.

Skvělá zpráva pro Pardubický kraj

Pro Pardubický kraj je to skvělá zpráva! V první polovině letošního roku uvolníme na opravu poničených silnic II. a III. tříd mnohem vyšší částku, než se původně čekalo. MD bude mít připraveno celkem 4,4 miliardy korun.S ostatními poslanci jsme se shodli na tom, že spravedlivé bude rozdělit tuto částku v poměru podle délky silniční sítě jednotlivých krajů.

Kraj by měl získat téměř 300 milionů

Podle mých prvních propočtů by tak Pardubický kraj měl získat téměř 300 milionů korun! Jedná se o částku, která se ještě bude zpřesňovat a kterou definitivně schválíme na vedení SFDI 27. ledna. Už dnes ale víme, že na opravu zničených silnic v našem kraji bude mnohem víc peněz, než tomu bylo dosud. Zbývá doufat, že zodpovědní pracovníci na krajské správě silnic budou připraveni a začnou opravovat efektivně, rychle a účelně.

Martin Kolovratník, pardubický poslanec, hnutí ANO