Po dokončení silnice R 35 vznikne paralela přetížené dálnice D1. Zásadní spojení Prahy s Moravou má vést právě východními Čechami, tedy přes Litomyšl.

I proto si na Pardubicku a Svitavsku v poslední době podává dveře jedna vládní návštěva za druhou. Další projela regionem minulý týden. O budoucnosti důležité dopravní stavby se ale zatím stále především mluví. Zástupci regionu ale už nyní vyjednávají o změnách, které by mohly ovlivnit život v regionu.

A nejen v dobrém: „Jsem rád, že členové vlády budou o našich návrzích, týkajících se sjezdů z R 35 v jednotlivých městech, diskutovat," řekl starosta Litomyšle Radomil Kašpar po ministerské vizitě. Finanční podporu prý klíčová dopravní tepna budoucnosti má: „Peníze na to máme. Je to prioritní investice," řekl ministr financí Andrej Babiš. Konkrétní termíny ale zatím nikdo nezmínil.

Místní se ale bojí. Třeba nadměrné dopravy a s ní spojenými komplikacemi: hluku, prašnosti, zhoršení kvality životního prostředí.
„Hodláme o tom debatovat. Konkrétně o protihlukových opatřeních, pravděpodobně i o aplikaci tzv. tichého asfaltu," ubezpečil ministr dopravy Dan Ťok. Během jednání o Litomyšli se řešilo také žhavé téma opravy tamního podchodu důležitého pro místní i projíždějící řidiče.

„Chceme, aby silničáři tuto stavbu dokončili co nejrychleji," doplnil starosta Kašpar