Na počátku dubna byl sice slavnostně poklepán základní kámen stavby, ani o šest týdnů později však trasa rozhodně nepřipomínala staveniště a vyrojily se pochybnosti, zda polský Budimex vůbec stihne termín zprovoznění tohoto 7,5 kilometru dlouhého úseku v roce 2027.

Zajímavost ve videu: 
V posledních třech minutách (od času 6:40) vidíte v pozadí černý mrak. Podle všeho jde o blížící se průtrž, která v neděli 19. května večer vyplavila hlavně Ústí n. O. - ZDE. Video bylo natočené v 18:40 hodin.

Budimex ujistil, že stavba naplno běží, nejprve je však na řadě kácení stromů či výstavba přeložek inženýrských sítí.

Polské firmy, pro níž je to první dálniční zakázka v Česku, se zastal i investor - Ředitelství silnic a dálnic.

O tom jsme psali zde: 

Budimex má úsek ze Džbánova u Vysokého Mýta k Litomyšli postavit za 3,423 miliardy korun, což je pouze 75 procent projektované ceny tohoto úseku. Řidiči se po něm poprvé svezou v roce 2027. Termín zprovoznění dálniční spojky mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí je klíčový například pro obyvatele Hrušové, přes kterou prochází nynější frekventovaná státovka I/35, kterou D35 nahradí.

Práce na předcházejícím úseku, kterým je dálniční obchvat Vysokého Mýta, již od listopadu naplno běží, navazující obchvat Litomyšle se má začít stavět na podzim a na trase D35 z Hradce Králové ke Svitavám má být zprovozněn jako poslední, ale také v roce 2027.

Projeďte se po hotové dálnici v úseku Džbánov - Litomyšl aspoň ve videovizualizaci:

Vizualizace úseku dálnice D35 Džbánov - Litomyšl | Video: ŘSD