Soukromí dopravci RegioJet a Leo Express se rozhodli spojit své soupravy. Cíl je jediný: snížit objem vlaků v kritickém úseku, a tím minimalizovat zpoždění a negativní dopady na cestující.

V neděli by potom měl historicky první vlak vjet na novou železniční estakádu v Ústí nad Orlicí.
Žluto – černý slepenec i provoz na nové estakádě budou pro „fotiče" velkým lákadlem. „Rozhodně to zajímavé bude, protože takové spojení tady nikdy nebylo. Mimořádnosti jsou vždycky zajímavé. Počasí bude asi dost špatné, fotograf má nejraději modré nebe. Ale kdo bude mít čas a nebude mu vadit špatné počasí, určitě se půjde podívat," domnívá se fotograf železnice z České Třebové Václav Hampl.

Manévry, které se dotknou desítek vlaků, má na svědomí výluka kvůli napojení přeložky a nové části nádraží v Ústí nad Orlicí, ke které se v sobotu  přidá i výluka zabezpečovacího zařízení. „Jde o výluku zabezpečovacího zařízení, autobloků, mezi Dlouhou Třebovou a Ústím nad Orlicí. Je to v souvislosti s překládáním koleje číslo jedna na novou železniční estakádu," vysvětlil ředitel stavby koridoru Jaroslav Strnad.

V úseku Praha – Česká Třebová spojí v sobotu soukromí dopravci čtyři vlaky. Leo Express kvůli tomu posune odjezdy vlaků z Prahy o 22 minut dříve. V opačném směru, v úseku Zabřeh na Moravě –  Praha, dojde ke spojení dvou vlaků. Zpoždění by se měla pohybovat v řádech pár desítek minut.

České dráhy ruší v úseku Praha – Česká Třebová rychlíky Praha – Česká Třebová – Brno (a zpět) a Praha – Česká Třebová – Olomouc (a zpět). Náhradou za to ve stanicích Ústí nad Orlicí město, Choceň a Přelouč zastaví vlaky vyšší kvality. Osobní vlaky budou v úseku Česká Třebová – Choceň pro tento den odřeknuty a nahrazeny autobusy.

Na estakádu vlak vjede v neděli

Historicky první vlak by měl vjet na kolej číslo 1 na nové železniční estakádě v Ústí v neděli v poledne. Od 19. srpna do 2. září by potom měla trvat výluka na koleji číslo 2, ta bude následně také přeložena na estakádu. Termín zprovoznění „nového" nádraží je stále v jednání. (miš)

Přehled přijatých opatření (16. srpna 2014):

- Vlak EN 404 pojede v úseku Bohumín - Praha spojen s vlakem IC 540, u kterého je ve stanici Bohumín mimořádný přestup a v úseku Třinec - Bohumín je veden náhradní soupravou.

- Vlak EN 405 pojede v úseku Praha - Olomouc spojen s vlakem IC 561.

- Rychlíky Praha - Česká Třebová - Brno a zpět budou (kromě R 876 a R 878,  R 877) v úseku Česká Třebová - Praha odřeknuty, náhradou ve stanicích Ústí n. O. město, Choceň a Přelouč zastaví vlaky EC/IC Praha - Olomouc a dále. Ve směru Praha vyčkají vlaky EC/IC ve stanici Česká Třebová na rychlíky ze směru Brno, ale nejvýše 10 minut po svém pravidelném odjezdu. Ve směru Brno je nutné cestovat z Prahy vlakem dříve, z České Třebové budou rychlíky do Brna odjíždět včas dle pravidelného jízdního řádu.

- Rychlíky Praha - Česká Třebová - Olomouc (a dále Luhačovice) a zpět budou v úseku Česká Třebová - Praha odřeknuty, náhradou ve stanicích Ústí n. O. město, Choceň a Přelouč zastaví vlaky EC/IC Praha - Olomouc a dále. Ve směru Olomouc je nutné cestovat vlakem dříve, z České Třebové budou rychlíky odjíždět včas dle pravidelného jízdního řádu.

- Vlaky SC Praha - Ostrava, vlaky EC/IC Praha - Brno - Rakousko / Slovensko / Maďarsko a zpět budou vedeny bez omezení, vlivem výluky mohou vznikat zpoždění až 45 minut.

- Vlaky EC/IC Praha - Olomouc - Ostrava /Valašsko - Slovensko a zpět budou mimořádně zastavovat ve stanicích Ústí n. O. město, Choceň a Přelouč a v úseku Praha - Česká Třebová bude navýšena kapacita míst pro cestující, kteří by jinak využili rychlíky. Vlivem výluky mohou vznikat zpoždění cca 45 minut.

- osobní vlaky budou v úseku Česká Třebová - Choceň odřeknuty a nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, autobusy pojedou dle výlukového jízdního řádu.

- osobní vlaky v úseku Kolín - Choceň a zpět jedou bez omezení.