Kvůli poruše trakčního vedení byl dnes více než šest hodin zastavený provoz na železničním koridoru v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí. Vlaky čekaly, až bude závada opravená. Později byla pro cestující v úseku zavedena náhradní autobusová doprava. K poruše došlo dnes ráno před 07:00 a podařilo se jí opravit kolem 13:00. Náročná oprava trakčního vedení v Brandýse nad Orlicí je dokončená, úsek koridoru je opět průjezdný, uvedla hodinu po poledni na twitteru Správa železnic.

Odpoledne už vlaky jezdí. Například v 16:30 mělo ale poledne Pendolino z Prahy do Ostravy stále 199 minut zpoždění, Super City v opačném směru o 10 minut méně.

"Až do stabilizace provozu je však potřeba počítat s nepravidelnostmi v dopravě, před cestou si prosím ověřte aktuální informace," uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Za vzniklé komplikace se všem cestujícím omlouváme, dodal.

Podle mluvčího Drážní inspekce Jana Kučery se u Brandýsa nad Orlicí srazil nákladní vlak se spadlým trolejovým vedením. V noci také v Brandýse vykolejilo pracovní drážní vozidlo na výhybce, provoz byl zčásti obnoven kolem 06:30.

Stavbaři modernizují I. tranzitní koridor v údolí Tiché Orlice.
OBRAZEM: Těžká technika i precizní práce. Modernizace trati u Brandýsa pokračuje

Železniční dopravce zavedl v úseku náhradní autobusovou dopravu, i tak se ale délka přepravy výrazně prodloužila. "Jela jsem z Prahy, nejdříve nás zastavili v Přelouči, kde jsme čekali asi hodinu. Potom vlak pustili dál a oznámili nám, že v Chocni musíme přestoupit na autobus do České Třebové. Byl nacpaný k prasknutí. Celkem jsem přijela o dvě hodiny pozdě," řekla jedna z cestujících.

Poruchy trakčního vedení u Brandýsa nad Orlicí jsou v poslední době časté. Jen v červenci zkomplikovaly dopravu nejméně dvakrát. Úsek mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem podstupuje od loňského roku rozsáhlou rekonstrukci.