Vypověděl smlouvu se společností Oredo, která tuto činnost zajišťovala od roku 2011. Předtím jízdní řády vytvářeli krajští úředníci. „Nové uspořádání bude finančně výhodnější a také pružnější," uvedl vedoucí odboru dopravy krajského úřadu Ladislav Umbraun.
Společnost Oredo založil Královéhradecký kraj v roce 2003, v roce 2011 přistoupil i Pardubický kraj. Pro něj firma organizovala veřejnou regionální dopravu už v roce 2010. Oredo bude pro oba kraje nadále zajišťovat projekt odbavovacího systému a jeho správy financovaný z evropských dotací.

Hejtmanství kvůli organizaci regionální autobusové a vlakové dopravy přijme další čtyři úředníky. Část zaměstnanců přešla ze společnosti Oredo, další byli přijati formou výběrového řízení. Celkem se budou jízdním řádům a oběhům vozidel věnovat čtyři technologové.

Vedení Pardubického kraje bylo s činností Oreda značně nespokojené. Loni byl překročen původně plánovaný objem autobusové dopravy, takže hejtmanství za ni muselo zaplatit o několik desítek milionů korun navíc.
Jednatele Oreda Vladimíra Záleského (ODS) vloni v listopadu odvolala valná hromada kvůli údajnému manažerskému selhání, problémům s tvorbou jízdních řádů a chybám v hospodaření. Záleský, který je zastupitelem hradeckého kraje za opoziční ODS a v čele Oreda stál od jeho vzniku, výhrady ke své práci odmítl. Pozici ředitele a jednatele pro Pardubický kraj po něm převzal Jiří Král.

Celková změna jízdních řádů v minulosti vyvolala mnoho stížností cestujících i obcí. Ovšem podle bývalého náměstka hejtmana zodpovědného za dopravu Jana Tichého je výpověď smlouvy s firmou Oredo krokem zpátky. Většina krajů totiž využívá pro organizaci veřejné dopravy nějakou specializovanou firmu.