Výjimkou není ani hnutí ANO 2011, jehož lídr v Pardubickém kraji Martin Kolovratník (na snímku) přinesl několik návrhů na zlepšení situace. „Jsem absolvent dopravní fakulty a nyní se opravdu denně věnuji problematice R35 z odborného pohledu. Mám několik nápadů, které lze začít realizovat klidně týden po volbách," uvedl Martin Kolovratník. Podle lídra ANO 2011 je hlavním problémem laxní přístup Ředitelství silnic a dálnic. „Měli by hlavně zlepšit komunikaci s majiteli pozemků. Nikdo se s těmi lidmi nesešel a nevysvětlil jim, jaké mají možnosti," řekl Martin Kolovratník s tím, že majitele pozemků je také možné pozitivně motivovat vyplacením zálohy. „Podle mého názoru by poslanci z našeho kraje měli být při vyjednávání o R35 aktivní. Dle našich analýz se tak ale nedělo. Několik interpelací přednesla jen Květa Matušovská z KSČM, ale třeba Radim Jirout z ODS a Miroslav Váňa z ČSSD neměli k problematice R35 žádný příspěvek," podotkl lídr hnutí podnikatele Andreje Babiše. Problémem prý může být, že stavba R35 není v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na další roky. „Do roku 2016 se tedy stavět nezačne, pokud se něco nezmění," dodal Martin Kolovratník, který by byl spokojený, pokud by ANO 2011 získalo v kraji více než deset procent hlasů.