VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budeme první cestovatelé, co do Moskvy přijedou na pionýrech

Orlickoústecko – Všude dobře, tak co doma… Michala France a Martina Gregora spojuje láska ke starým českým motocyklům Jawa. Na fichtlech projeli dvacet států a za týden je čeká cesta dlouhá 5500 kilometrů a 30 dní do Ruska a Černobylu. Stanou jako první cestovatelé na Jawách na Rudém náměstí v Moskvě a psali i ruskému prezidentovi Putinovi.

26.5.2018
SDÍLEJ:

Martin Gregor a Michal Franc vyrazí na starých Jawách do Ruska.Foto: Deník / Iveta Nádvorníková

Kde všude jste už byli?
Michal: Vloni jsme podnikli cestu na Balkán. Předloni jsme byli na Istrii v Chorvatsku a měsíc před tím v Berlíně. Od roku 2014 brázdíme silnice evropských států. Koupali jsme se v pěti mořích, máme projeto dvacet států a téměř dvacet tisíc kilometrů.

A pořád na stejných strojích?
Michal: Ano, stále se drží, ale to je díky Martinovi, že se o ně tak dobře stará. Vždy přes zimu má motorky u sebe a dává je do pořádku na cestu. Já zařizuji plán cesty, letos poprvé jsme museli vyřídit i víza.

Podle jakého klíče vybíráte země, kam pojedete? Zatočíte prstem nad mapou?
Michal: První cesty jsme jezdili po republice, pak jsme chtěli dál k moři. Na cestách to vyplyne samo, že už se plánuje další cesta.

Letos Rusko…
Michal: Pojedeme do Ruska, ale po cestě máme naplánovaných několik cílů. První bude zastávka na Ukrajině v Černobylu. Projdeme si okolí elektrárny a město duchů Pripjať. Černobylská katastrofa mě vždycky zajímala. Z Černobylu pojedeme do Ruska, hlavním cílem je návštěva Moskvy. Měli bychom být úplně první cestovatelé na Jawách Pionýr v Moskvě, takže chceme s našimi starými motorkami stanout na Rudém náměstí.

U Putina?
Michal: Dokonce jsme prezidenta kontaktovali. Přišla nám i odpověď, ale nebudeme to nyní zveřejňovat. Každopádně se s ním nesetkáme.

Kam dál z Moskvy?
Michal: Odtud pojedeme do Petrohradu a pak do Estonska, Talinu a Pobaltím, Litvou, Lotyšskem domů.

Jaký je plán cesty?
Michal: Za den ujedeme průměrně asi 250 kilometrů, ale zvládneme i 400. Je to ale sednout ráno na motorku a slézt z ní večer.

Bolí z toho zadek?
Michal: Hodně. Je to o zvyku, je nutný na jaře sednout na motorku a jezdit.

Balení na měsíc a na dva pionýry…
Michal: Bereme základní věci, oblečení, peníze, spoustu techniky, kamery, foťáky…
Martin: A nářadí. Povezeme s sebou věci, které jsou hodně namáhané. Motorky už mají dost najeto, ta moje má přes 23 tisíc kilometrů, tak preventivně beru celý motor. Většinou jsme ho vozili v dílech, ale když jsme dali věci na kupu, tak jsme zjistili, že je to vlastně celý motor.

Jak budou motocykly vypadat, až vyrazíte?
Martin: No, ono to už moc jako motorka nevypadá, spíš jako velký batoh. Ale dá se to vše navěsit, máme tam různé držáky a nosiče. A relativně to i jede. Vyrazili jsme na testovací jízdu do Vídně. A neměly by nás na cestě čekat žádné velké kopce, všechno je to po rovině, takže to bude určitě jednodušší než na Balkáně, kde dostávaly motorky do kopce zabrat. Samotná motorka má přes šedesát kilo a plně naložená i se mnou bude mít přes 200 kilo. To už bude na hranici možností rámu a odpružení.

Zvládnou stroje cestu?
Martin: Právě tím, že toho mají tolik za sebou, tak to zvládnou. Na začátku jsme si mysleli, že se podíváme do Polska k moři a motorka bude hotová, že ji budeme muset celou opravit. Vydržela i cestu do Bratislavy a Vídně. Dala i cestu do Chorvatska. Něco jsme opravili a vyrazili na Ukrajinu, zase jsme vyměnili nějaké díly a jezdili dál. Přežila i Balkán. Prý jste je v zimě dávali dohromady.
Martin: Zjistil jsem, že Michalova motorka potřebuje větší generálku. Takže jsme to vzali od podlahy, udělal jsem generálku motoru. Svoji motorku jsem rozebral, jestli něco nepraská.

Kdyby se něco stalo, dokážete ji někde v Rusku mezi poli opravit?
Martin: Zatím jsme řešili jen banality. Ale myslím, že zvládnu skoro cokoliv, pokud se nestane fatální velká závada, třeba prasknutí bloku motoru, což vyžaduje svařování hliníkem. Svářečku fakt nepovezu.

Co bude pro vás nejtěžší?
Martin: Motorkám věříme. Největší strach mám tentokrát z hranic ukrajinsko – ruských, kde nás budou lustrovat a musíme vyplňovat papíry v azbuce.
Michal: Asi udržet itinerář a trasu cesty, abychom se včas vrátili domů, protože si bereme dovolené v práci.

Autor: Iveta Nádvorníková

26.5.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 40 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič C+E. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: NÁPLŇ PRÁCE: řidič ČR + MKD - nepravidelné cesty do Nizozemí a Německa, začátky a konce cest vždy ve Svitavách, POŽADAVKY: ŘP skupiny C + E, znalost AJ nebo NJ výhodou, NABÍZÍME: nástup možný ihned, základní mzdu + diety - výdělek až 40 000 Kč, možnou práci i v turnusech, místo je vhodné i pro ČID, KONTAKT: telefonicky, e-mailem. Pracoviště: Viktor dopita, Jana Želivského, č.p. 18, 568 02 Svitavy 2. Informace: Viktor Dopita, +420 736 481 140.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Manipulační dělník 13 000 Kč

Pomocní manipulační pracovníci (kromě výroby) pomocní dělníci. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13000 kč, mzda max. 16000 kč. Volných pracovních míst: 8. Poznámka: Telefonický kontakt nutný předem!. Pracoviště: T&t - trade holding s.r.o. - opatov, 569 12 Opatov v Čechách. Informace: Marie Lorencová, +420 461 611 357.

Obchod - Obchod Vedoucí prodejny, provozu 28 000 Kč

Vedoucí pracovních týmů v prodejnách Zástupce vedoucího prodejny. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 28000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: NÁPLŇ PRÁCE: zástupce vedoucího prodejny , NABÍZÍME: stravenky, 5 týdnů dovolené, příspěvek na penzijní připojištění, KONTAKT: telefonicky, e-mailem. Pracoviště: Penny market s.r.o. - moravská třebová, Svitavská, č.p. 1501, 571 01 Moravská Třebová 1. Informace: Karel Žahour, +420 606 023 918.

Výroba - Výroba Ostatní zpracovatelé masa, ryb a příbuzní 13 000 Kč

Ostatní zpracovatelé masa, ryb a příbuzní pracovníci Ostatní zpracovatelé masa. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: NABÍZÍME: PP na dobu určitou 3 měsíce, KONTAKT: telefonicky. Pracoviště: Accord project s.r.o. - kamenec u poličky, 572 01 Polička. Informace: Patrik Pešta, +420 777 300 152.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z utkání TJ Svitavy vs. FK Letohrad (1:5).

O výhře, která snad nebude dlouho sama, poločasu snů a povstání dříve narozených

Ilustrační snímek.

V Chrudimi bude jedna nehoda za druhou. Hasičské mistrovství

Mezinárodní fotbal v Moravské Třebové: Česko vs. Saúdská Arábie 1:3

Moravská Třebová – Pohostinství areálu SKP Slovan využila česká fotbalová devatenáctka k odehrání přípravného utkání proti o rok staršímu výběru ze Saúdské Arábie. Zaplněné hlediště sledovalo bezesporu zajímavé utkání.

Svoboda: Přijeli jsme na přátelák

Svitavy /OHLASY/ - Veselo jen v Dolním Újezdu, takové je jednoduché resumé mistrovské premiéry v nejvyšší krajské fotbalové soutěži.

První gól byl klíčový a vstřelilo ho Pomezí

Svitavy /I. B TŘÍDA/ - Podzimní premiéra mistrovských bojů v nejnižší krajské fotbalové soutěži přinesla kromě jiného dvě regionální derby.

AKTUALIZOVÁNO

Policie pátrá po dvou mladících, které by jí měli pomoci objasnit přepadení

Pardubice - Policie pátrá po pachatelích loupežného přepadení, které se stalo na nábřeží Závodu míru.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT