Orchestr operety Národního divadla moravskoslezského Ostrava hrál v zámecké jízdárně a zvuk byl přenášen na scénu na nádvoří.

„Zámecké nádvoří má poměrně složitou akustiku. Pro klasickou hudbu téměř ideální, pro přesahové, amplifikované pořady velmi obtížnou. Delší dozvuk násobí hlasitost, rozmazává srozumitelnost, zvýrazňuje některé nástroje,“ vysvětlil ředitel Smetanovy Litomyšle Jan Pikna.

Zatímco jízdárna vypadala jako nahrávací studio plné hudebníků, jeviště na nádvoří ovládala více než padesátka herců, zpěváků a tanečníků. Hudební doprovod pomocí optických kabelů do nádvoří dorazil již dokonale smíchaný, vyvážený a v optimální hlasitosti tak, aby byl příjemný a zpěvákům bylo dobře rozumět. Diváci mohli sledovat orchestr na dvou obrazovkách po stranách jeviště. Ostravský Ježíš představil v Litomyšli novou generaci herců a zpěváků z Česka i ze Slovenska.