Diváci, stejně jako odborníci, ocenili poetiku inscenace, která vznikla v koprodukci Národního divadla a Smetanovy Litomyšle. Pojetí Magdalény Švecové přineslo nový pohled na oslavu vesnického života.


„Právě takovou Prodanou nevěstu, na kterou se bude chodit, jsme v repertoáru potřebovali,“ poděkoval inscenačnímu týmu i technikům ředitel Národního divadla Ondřej Černý. Představení Prodané nevěsty považuje za vrchol spolupráce umělecký ředitel Smetanovy Litomyšle Vojtěch Stříteský: „Zdařilé nastudování při tom nesnižuje hodnotu předcházejícího krásného Tajemství a loňské Hubičky. Prodaná nevěsta je titul velký, národní a také nejčastěji na festivalové scéně hraný.“


Děj opery zasadila režisérka do prostředí letního pole. Jednoduchou a působivou scénu umocnila choreografie.
Na veřejnou generální zkoušku, která předcházela páteční a sobotní premiéře, se přijel podívat hudební režisér Jaroslav Krček, otec Magdalény Švecové. Operní dílo se mu líbilo. Navíc v něm zcela nečekaně vystupoval Švecové bratr, který zaskakoval v komediantské scéně za akrobata z Divadla Continuo.

Letos uplyne 125 let od prvního uvedení Prodané nevěsty v Národním divadle. Fotografie galerie jsou převzaty z webových stránek Smetanovy Litomyšle. Jejich autorem je František Remza.