V červenci roku 2006 došlo ke změně obchodního názvu společnosti Český Telecom na společnost Telefónica O2 Czech Republic. Klienti Českého Telecomu se tak stali zákazníky společnosti Telefónica O2.

Mezi nimi byl i Miloslav Smola, kterému v září loňského roku začala být účtována k poplatku za užívání pevné linky, užívání telefonního přístroje a k minutovým sazbám za hovory také částka 5,95 korun za zvednutí telefonu.

„S touto změnou podmínek jsem nebyl nejméně měsíc předem seznámen. Neoprávněně účtované částky jsem reklamoval a odmítl je platit. Reklamace byly ponechány bez vysvětlení a zamítány,“ stěžuje si.

Na množství e–mailů podle něj nikdo nereagoval. „Telefónica účtovanou částku 52,90 korun, kterou jsem odmítal platit, předala vymahačské firmě, která mi vyhrožovala exekutorem. Požádal jsem o ukončení bezesmluvního vztahu. Se zasláním dopisu o ukončení jsem 19. března letošního roku odnesl do prodejny Telefónica O2 aparát, z důvodu zrušení,“ pokračuje Smola.

Smola písemně společnosti oznámil, že za služby po 19. březnu platit nebude, což podle něj společnost nebrala v úvahu. Poplatky se mezitím vyšplhaly na částku 830 korun a opět přišli na řadu exekutoři.

„Se stížností jsem se obrátil na členy správní a dozorčí rady firmy, ale opět nikdo nereagoval,“ řekl Miloslav Smola.

Na tuto situaci a její řešení jsme se zeptali také tiskového mluvčího společnosti Telefónica O2 Martina Žabky.

„Tvrzení pana Smoly se nezakládají na pravdě, a proto s nimi nesouhlasíme. Zákazník byl se změnami cen tarifů pro domácnost seznámen několikrát a v dostatečném předstihu. První informaci obdržel s dvouměsíčním předstihem ve Vyúčtování za telekomunikační služby a rovněž prostřednictvím samostatné přílohy,“ reaguje na stížnost Martin Žabka.

Podle Žabky se nejedná o bezesmluvní vztah. Tím, že se změnil obchodní název na Telefónicu O2, všechny právní vztahy uzavřené Českým Telecomem v nezměněné formě dále trvají.

„Oprávněnost účtovaných cen byla potvrzena také rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu. Na četné stížnosti pana Smoly jsme vždy písemně reagovali, včetně dopisu dozorčí rady naší společnosti. Tuto korespondenci máme stále k dispozici. Navíc k ukončení smluvního vztahu s naší společností vyžadujeme vždy písemnou výpověď, což pan Smola ani po několikerém upozornění neučinil,“ uzavírá tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2 Martin Žabka.