K dosažení černých čísel pomohly firmě nově získané zakázky a také úsporná opatření. „Není tak jednoduché říct, že právě proto jsme došli k takovým číslům. Ceny produktů jsou dlouhodobě neměnné, ale vstupní surovina nám strašně kolísá. Nejhorší je období, kdy je cena masa nízká a děláme slušné hospodářské výsledky. Když je naopak cena vysoká, je to na úkor zisku," připomíná nový generální ředitel Masokombinátu Polička Martin Klouda. Průběžná analýza roku 2014 zatím ukazuje na to, že společnost znovu bude ve ztrátě. První polovina roku totiž přinesla negativní výsledek, hospodaření se už zlepšuje. Evropská unie nevyváží maso na ruský trh, i proto je nyní pro masokombinát situace zajímavá. Úsporná opatření se podle Kloudy budou týkat také dalších let, pokud chce tradiční podnik úspěšně hospodařit. „Budou to investice do provozu a automatizace, abychom ušetřili lidský faktor. Je potřeba zvýšit objem výroby za současného stavu zaměstnanců," přibližuje plány Martin Klouda. Společnost se podle něj nechystá v dalších měsících propouštět, ale chce stabilizovat podnik.

Masokombinátu několik let klesá obrat. V roce 2009 činil 1,9 miliardy korun, předloni 1,7 miliardy korun a loni necelých 1,6 miliardy korun. Z celkové produkce podnik zpracovává ze šedesáti procent hovězí a vepřové maso, čtyřicet procent výroby připadá na masné výrobky. Závod exportuje především hovězí maso, které dodává do Německa, Dánska, Rakouska, Nizozemska, Švýcarska a na Slovensko. V Česku patří mezi jeho odběratele řetězce Coop, Kaufland, Makro, Tesco, Ahold a Penny Market a závod je jediným českým dodavatelem hovězího masa a šunky nadnárodní společnosti McDonalds. Poličský masokombinát existuje od roku 1985. O sedm let později byl privatizovaný. Zdejší podnik zaměstnává okolo čtyř stovek lidí a je ryze českou firmou. Její klientelu tvoří více než dva tisíce maloobchodních prodejen, řeznictví, restaurací, jídelen i obchodních sítí z tuzemska a Evropy.