Přejmenování tradičního výrobku nařídil Soudní dvůr EU, protože neobsahuje Bruselem nařízené množství tuku, aby mohlo mít přídomek „máslo".
„Je to škoda, že (Unie) vstupuje do autonomie států a autonomie výrobků, které už mají nějakou tradici, trošku to člověka mrzí, ať už to jsou pomazánková másla nebo tradiční rum, které se zbytečně z trhu ztratí," uvedl ředitel mlékárny Pavel Marek.

Teď jen doufá, že na produkci nebude mít změna vliv. Design obalů je podobný, klade důraz na slovo Choceňské, aby zákazníci věděli, že jde o tentýž výrobek. Náklady na nové obaly i likvidaci těch starých Marek odhadl na 1,7 milionu korun. Další peníze mlékárna vynaloží na reklamní kampaň.
Pomazánkové máslo začala poprvé v roce 1977 vyrábět dnes již neexistující mlékárna v Liberci. Tehdy nebyl dostatek mléčného tuku na výrobu klasického másla, a tak dostala od státu zadání, aby vymyslela roztíratelnou pomazánku, která by jej nahradila. O dva roky později zahájila výrobu Choceňská mlékárna.

Česko se Soudním dvorem prohrálo letitý spor o pomazánkové máslo v říjnu 2012. Žádost o výjimku zachování názvu podala v roce 2004 s tím, že jde o tradiční výrobek. Pomazánka se vyrábí z kysané smetany a sušeného mléka, obsahuje 31 procent tuku a 41 procent sušiny. Nemá obsahovat rostlinný tuk. Máslo musí obsahovat alespoň 45 procent mléčného tuku.

„Není jednoduché vyrobit pomazánkové máslo, na tom si vylámali někteří zuby. Technologie není jednoduchá. Každý nový výrobce, který se tady objeví, od každého kousek sebere," dodal Marek.

Pomazánku vyrábí v tuzemsku pět společností, Choceňská mlékárna ale drží 60 procent trhu.