Skiareál Sněžník v Dolní Moravě tuto sezonu zprovoznil dvě sedačkové lanovky. Další investice ještě chystá, dostaví hotel s kongresovým sálem či wellness centrem, bobovou dráhu a lanové centrum. Celkem utratí 850 až 900 milionů korun.

"Měli jsme zhruba dvojnásobnou návštěvnost proti předchozím letům. Zároveň se ale lidi víc rozprostřeli do jiných modernizovaných středisek," řekl Petr Vrzal z areálu.

Nové služby letos nabídl i Skiregion Buková hora a v další výstavbě pokračuje. O plánech ale jeho zástupci mluvit nechtějí, aby konkurence "nekopírovala" jejich projekty. Návštěvnost prý byla podle očekávání, zároveň ale zařadit středisko do povědomí lidí nějakou dobu trvá.

"Určitě nám nabídka služeb pomohla, středisko přilákalo nové klienty. Museli jsme ale bojovat o pozici na slunci, marketingově se zviditelnit, abychom získali klienty," řekl mluvčí areálu v Čenkovicích a Červené Vodě Radek Procházka.

Počet lyžařů se v různých měsících lišil. Hodně jich přijelo přes vánoční svátky, ale vůbec nejlepší byl většinou únor. Naopak nejslabší se jeví březen, tento týden bylo přes den i 15 stupňů Celsia a lidé se už spíš těší z jarního počasí.

"U nás byl nejlepší prosinec, začali jsme lyžovat už 3. prosince. Lidé byli natěšení. Sezona byla o něco horší než loňská. Letos jsme otevřeli dětskou sjezdovku a lyžařskou školu. Lyžujících rodin je čím dál víc," řekl Zdeněk Řehák ze společnosti Ekobi, která provozuje středisko Peklák v České Třebové.
Některé areály po skončení zimní sezony zůstanou otevřené i další měsíce. V Dolní Moravě sází na celoroční provoz.

"Zima se smrskává maximálně na čtyři měsíce, chceme být celoroční středisko. Věříme tomu, že zkvalitněním služeb rozšířením nabídky se lidé začnou do hor vracet," řekl Vrzal.

V areálu Peklák městská společnost Ekobi provozuje lanový park a v budoucnu by také ráda postavila bobovou dráhu. Na ni ale bude potřeba 15 až 20 milionů korun, což je nyní investice, na kterou firma nemá peníze. Radek Procházka ze Skiregionu Buková Hora v celoročním provozu ovšem velký "byznys" nevidí.

"Velká střediska v tom mají desetimiliony, které se jim nevrátily. Úvahy, že větší zimní středisko může tržit i v létě, jsou zcela scestné. Je to na přežití, ale není to základ byznysu. Něco jiného jsou také areály, které dotují města nebo provozují skikluby. Nejde je srovnávat," řekl Procházka.

(čtk, red)