„V úseku hypermarketu Globus a Lázně Bohdaneč jsou problematické tři křižovatky. První se nachází v místě sídla společnosti Šmidberský Transport, druhá u průmyslové zóny Semtín a další na odbočce směrem na obec Černá u Bohdanče,“ řekl Bohumil Vebr ze Správy silnic a dálnic v Pardubicích.

V průmyslové zóně Semtín sídlí mimo jiné i chemička Synthesia, která zaměstnává na 2200 lidí. Další stovky lidí, zaměstnávají ostatní firmy. Většina zaměstnanců jezdí do práce na kole.

„Pokud se budou křižovatky pouze upravovat, dá se situace vyřešit poměrně rychle. V Semtíně vzniká průmyslová zóna a křižovatky tam jsou nevyhovující. Podobně jsou na tom i cyklistické stezky, které jsou nešikovně napojené. Situace by se měla zlepšit zprovozněním silnice R35 do Opatovic, která by měla být hotová za dva roky,“ řekl Vebr.

Podle zaměstnankyně firmy Šmidberský Transport je situace nevyhovující. „ Jezdím do práce na kole nebo chodím pěšky. Kolikrát mám problém přejít silnici, kvůli kamionům a autům. Navíc tady není ani přechod pro chodce,“ sdělila Adéla Říhová.

„O problému u firmy Šmidberský Transport víme. Již bylo zadáno zpracování dokumentace, ale poté byly přípravy zastaveny. Společnosti neměly zájem se podílet na realizaci křižovatky,“ dodal Bohumil Vebr.

Kolizi dopravy způsobují především kamiony, které sjíždí z nedostavěné dálnice D11 na silnici R36 k Chýšti, Bohdanči a Semtínu.

„Požádali jsme Ředitelství silnic a dálnic, aby vypracovalo studii, do které zavede stávající projekty. Poté budeme postupovat dále,“ řekl Vladimír Bakajsa, vedoucí odboru dopravy v Pardubicích.

Na základě vypracovaného projektu by měla začít jednání mezi státem, který by měl být hlavním investorem, a společnostmi sídlícími v okolí. Kdy bude doprava v Pardubicích stabilizovaná, se zatím neví.