Na obchvat Chrudimi se již peníze nenašly. I přes snahu ministra dopravy Pavla Dobeše, který pro fond požadoval částku 8,8 miliardy korun, se podařilo najít pouze čtyři miliardy korun z dluhové služby a rezervy na dofinancování. Předpokládaná stavba obchvatu k silnici I/17 na Hrochův Týnec měla daňové poplatníky vyjít na více jak 1,5 miliardy Kč.

Na východě Čech se nebude škrtat naštěstí všude. Dostavby se dočká dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové.

Více si o D11 přečtete zde.

Namísto Chrudimi se mohou radovat Pardubice. „Průtah kolem Parama v Pardubicích na seznamu staveb realizovaných v příštím roce je, obchvat Chrudimi ovšem nikoliv,“ řekl Marek Illiaš z tiskového odboru ministerstva dopravy. Předpokládaná cena zkapacitnění nevyhovující křižovatky Trojice se má vyšplhat na necelých 800 milionů korun.

Nedojde ani na nový úsek rychlostní silnice R35 Časy-Ostrov-Opatovice nad Labem, který měl ulehčit dopravě v Hradci Králové. Ten trpí po otevření opatovické křižovatky tranzitní dopravou.

Státní fond dopravní infrastruktury bude příští rok hospodařit s částkou 41 miliard Kč. I tak podle Martina Nováka z tiskového oddělení ministerstva dopravy přijde Česko kvůli krácenému navýšení rozpočtu fondu celkově o částku spolufinancování ve výši 5,4 miliardy Kč.

Informační leták Ředitelství silnic a dálnic k obchvatu Chrudimi si můžete ve formátu PDF stáhnout zde - úsek Medlešice - křižovatka I/17 a úsek křižovatky I/17 - Slatiňany.

(rl,kim,čtk)