Mají chabý optický účinek a také podezřele nízkou cenu. V době ekonomické krize ale lidé šetří na všem.

Extravagantní tvary očních obrouček, známé módní značky a vysoké ceny. To je realita. Situaci na trhu a neznalost zákazníka obratně využili nekvalifikovaní prodejci brýlí. Pod záminkou moderního vzhledu obroučky zákazníkovi nabízí tu nejhorší optickou kvalitu. Brýle ze supermarketů ale jdou na dračku. „Nemyslím si, že zákazníka nutí cena v optikách nakupovat brýle v supermarketu. Pokud jsou dobře informováni, dají přednost dražším, ale opticky kvalitně zpracovaným brýlím. Pobuřuje mě, že lidé za vším vidí krizi. Chápu, že jsme chudší region s malou kupní silou. Nedokážeme konkurovat velkým obchodním řetězcům. Cena brýlí ale u nás nijak neovlivňuje kvalitu zpracování,“ konstatuje Marta Kubová, majitelka oční optiky ve Svitavách. Pokud je zákazníkem důchodce nebo mladá maminka a dítě s vadou zraku, je cena určitě prvním kritériem volby. Příspěvky od pojišťoven totiž nejsou velké. Lidem nezbývá, než si připlatit. „Brýle jsou opravdu velmi drahé. Do supermarketu bych ale nešel. Chodím poctivě k očnímu lékaři a k optikovi,“ říká Martin Drdla ze Svitav.

Ceny zboží v posledních letech stoupají. Brýle ovšem nejsou klasickou ukázkou spotřebního zboží. Dioptrické brýle jsou ale především zdravotní pomůckou.

Denisa Kupsová