„Útlum prodeje trochu pociťujeme. Prodáme v průměru šest až osm automobilů měsíčně,“ potvrdil litomyšlský prodejce škodovek Jan Siner. Ve srovnání s lety před krizí poklesl prodej vozů Volkswagen ve Svitavách. „Prodáváme zhruba o dvacet procent méně vozidel než třeba v roce 2008,“ sdělil vedoucí prodeje Petr Svěrák.

Výrobci se snaží zákazníky přilákat jak snížením ceny, tak rozšířením základní sériové výbavy. Ta ale pro mnohé lidi není tak podstatná. Zvláště pak pro ty, kteří upřednostňují nákup starších vozů.

V bazarech oproti autosalonům o své zákazníky nepřišli. „Auta budou potřeba stále. Jsou lidé, kteří jedno auto dojezdí a přijdou si pro jiné. Je to takový koloběh,“ řekl Pavel Valík z autobazaru v Moravské Třebové. Podle něj zájemci o koupi auta z bazaru dají především na první dojem, stav vozidla a cenu. Výbava auta není až tak rozhodující. „Na to, jaký jsme okres, kde lidé nemají moc peněz, obchody jdou. Průměrně prodáme jeden až dva vozy denně,“ uvedl Michal Rulíšek z autobazaru u Zavadilky. Podle něj svého kupce najdou jak luxusní kusy za statisíce, tak auta řádově levnější.

Ve svitavském okrese jsou tisíce vozů. Na Litomyšlsku je v registru přes 29 tisíc vozidel. Moravská Třebová eviduje 26 tisíc aut. Na Svitavsku jezdí necelých 19 700 tisíc aut. Nejméně jich registrují v Poličce, asi dvanáct tisíc.