Z 2526 vyrobených autobusů firma dodala na francouzský trh 1400 vozidel.

Meziročně si podnik pohoršil o 494 autobusů. Podle generálního ředitele a předsedy představenstva Daniela Patky to i přes hospodářskou recesi není špatný výsledek.

„V kontextu současné světové krize to představuje dobrý výsledek, pokles výroby je nižší, než je pokles trhu,“ uvedl Patka.
Vedle Francie nejvíc produkce připadlo na Slovensko, Česko, Itálii a Německo. Nejčastějším typem autobusu, který loni vyjížděl z výrobních linek ve Vysokém Mýtě, byl meziměstský model Crossway. Na produkci se podílel z jedné poloviny. Školní autobus Recreo představoval 30 procent celkové výroby autobusů.

V letošním roce Iveco chystá několik novinek. Na český trh chce firma uvést v upraveném provedení miniautobus EcoDaily. Další novinkou bude městský autobus Citelis v hybridním provedení. Spotřeba paliva a emise se provozem tohoto typu autobusu sníží o desítky procent.
Dodávku hybridních vozidel, jež kombinují naftový a elektrický pohon, v budoucnu chystá i SOR Libchavy, který postupně vyrábí autobusy pro pražský dopravní podnik.

Plán výroby vysokomýtský podnik ještě zveřejňovat nechce, na počátku roku je to podle Patky příliš předčasné.
Firma Iveco, která je součástí holdingu Irisbus, na konci loňska zaměstnávala 2100 pracovníků, dalších 250 lidí přes agentury. Kolektivní vyjednávaní o mzdách odbory zahájí s vedením v únoru, vývoj mezd proto Patka ještě nechtěl komentovat. Hospodářské výsledky firma zveřejní na jaře až po valné hromadě.

(čtk)