„Větší zájem však očekáváme začátkem příštího měsíce, kdy vyjde oficiální leták se zvýhodněnými cenami na deset až patnáct druhů zboží,“ přibližuje vstřícný krok k nakupujícím manažer prodejny Karel Žahour. Sousední Kaufland připravuje mimořádnou akci na sobotu. Podrobnosti však tiskový mluvčí společnosti Michael Šperl ve čtvrtek neprozradil.

Reklamní podvod

Lidé ale tvrdí, že jsou ceny předražené a o žádnou výhodnou koupi se ve skutečnosti nejedná. „Obchodníci si prostě jen vymysleli dobrý reklamní tah jak se zbavit neprodejného zboží. Pochopitelně se mezi nimi najdou i světlé výjimky, ale takových je málo. Několikrát se mi stalo, že jsem přišel do supermarketu a přesto, že akce ještě trvala, nenašel jsem jediný kus. Otištěné slevy také často neodpovídají realitě,“ stěžuje si na praktiky řetězců Jaroslav Čížek ze Svitav.

Právě na takové nepoučitelné hříšníky se po Novém roce zaměří pracovníci České obchodní inspekce. „Při kontrolách se mnohdy setkáváme s klamavými cenami sortimentu. Výrobek je sice o několik procent zvýhodněn, ale u pokladny zákazníkovi napočítají plnou cenu, protože novou kolikrát zapomenou zadat do systému. Poslední dobou se však obchodníci zvláště v sezonních výprodejích značně polepšili. Za nedodržení avizované ceny zboží jim můžeme udělit pokutu až do padesáti milionů korun,“ popisuje ředitel inspekce Karel Nohejl, jak obchodníci často balamutí zákazníky.

Většinu kontrol provádějí inspektoři bez ohlášení. Návštěvu oznámí předem, pokud se zaměřují na technický stav výrobků. Neobávají se toho, že by je chtěl obchodník podvést. Požadovaný certifikát za krátkou dobu stejně nesežene.