„Konečně máme za sebou dlouhé čekání ve stresu. Nebylo by hezké, kdyby nám oznámili špatný výsledek testu na koronavir, a pak odcestovat domů. To se naštěstí nestalo,“ prohlásil motocyklista Martin Michek. Orion MRG hodlá rychle stihnout shakedown (testovací rychlostní zkoušku), v pátek jsou na programu technické a administrativní přejímky, v sobotu 2. ledna následuje výjezd na startovní rampu.

Shakedown.Zdroj: Orion MRG

Koupání v bazénu, sledování českých seriálů… Klid na Dakarské rallye v posledních dnech vystřídal kvapík kolem obstarání techniky. Jezdci Orionu Moto Racing Group si stihl vyzvednout nové speciály KTM a na Silvestra je zkouší přímo v terénu. „Na testovacím tréninku musíme zjistit, zda vše běží a něco se neutrhlo. Proto musíme shakedown stihnout,“ tvrdil Milan Engel, další závodní člen českého týmu, který společně se svým parťákem Michkem zatím trénoval na hotelovém pokoji nafukování airbagových vest.

Ty jsou nově součástí motorkářské kombinézy, konkrétně kompletu s chrániči hrudi, páteře, ramen a loktů. Airbagy se spustí po havárii v minimální rychlosti kolem 30 km/h. Po spuštění je pak musí závodníci znovu nafouknout. „Na hotelu jsme je zkoušeli co nejrychleji vyměnit. Celé mi to trvalo tři minuty. Ale budu doufat, že se mi žádný pád nepřihodí,“ dodal s úsměvem Martin Michek, který v předešlém ročníku skončil jako nováček na 23. místě. Na Milana Engela čeká sedmý Dakar.

Shakedown.Zdroj: Orion MRG

„Atmosféra je tu specifická. S místními lidmi nesmíme vůbec mluvit, fungují, jakoby se tu žádný závod nepořádal. Ale ono se to sedne, těšíme se na startovní rampu,“ říká Engel, který v roce 2019 skončil na patnáctém místě. K vylepšení jejich maxim na Dakaru pomohou motorky KTM 450 RR, které prošly úpravou motorů a jsou vybaveny špičkovými českému komponenty. „Naštěstí se nám nic neztratilo a v Saudské Arábii máme všechno, v bivaku nyní připravujeme všechny detaily a montujeme navigační přístroje na motorky,“ popsal Ervín Krajčovič, šéf týmu Orion Moto Racing Group. (rh, mrg)