Šestnáct let věku a velmi dobré výsledky na kontě. Zdeněk Ošťádal, motokárový závodník z Moravské Třebové, má za sebou velmi úspěšnou sezonu korunovanou titulem.

Ve své třídě Rotax DD2 absolvoval dohromady třináct závodních víkendů.

Z toho v České republice se konají konají tři dlouhodobé seriály: mistrovství České republiky (MČR), Pohár Autoklubu ČR (PAČR) a Moravský pohár společně s mistrovstvím Slovenska (MP a MSR).

Nicméně pouze v posledně jmenovaném seriálu se jela jeho třída Rotax DD2, a proto se zúčastnil tohoto zápolení, což obnášelo celkem sedm závodů. Dále potom startoval v soutěžích zóny střední a východní Evropy organizovaných maďarským pořadatelem, což bylo pět víkendů. Na konci sezony pak odjel rovněž jeden podnik PAČR, organizovaný moravskotřebovským Autoklubem, kde právě třída Rotax DD2 byla vložena jako ukázková pro možnost vypsání v tomto seriálu v následujícím roce.

ČASTO V ZAHRANIČÍ

Závodní víkend trvá vždy od pátku do neděle. V pátek a sobotu jsou na programu volné tréninky, které slouží k nastavení motokáry a motoru a vylepšení jezdeckých schopností pilota. Sobotní trénink končí kvalifikační jízdou, která určuje pořadí na startovním roštu ve třech nedělních závodních jízdách. Každá rozjížďka je bodovaná a určuje jak pořadí víkendového závodu, tak po součtu bodů i celkové pořadí v daném seriálu.

Motokára s motorem Rotax DD2 je nejrychlejší ve skupině Rotax. Motor o obsahu 125 ccm má výkon 25 kW, její rychlost podle charakteru tratě může přesáhnout i 120 kilometrů za hodinu. Minimální váha motokáry s jezdcem je 173 kilogramů. Ve všech kategoriích Rotax jsou motory zaplombované a lze provádět pouze nastavení karburátoru a převodu. Po každé rozjížďce je přesto provedena příslušná kontrola technickými komisaři, zda nedošlo k nepovoleným úpravám.

V České republice je málo závodních okruhů (Vysoké Mýto, Cheb a Písek), takže se většina závodů, kterých se moravskotřebovský jezdec zúčastnil, konala v zahraničí, a to na Slovensku (Trebatice a Dunajská Streda), Rakousku (Brück an der Leitha), Maďarsko (Pannoniaring a Kecskemét) a Itálii (Adria). Za sezonu najezdil Zdeněk Ošťádal se svým týmem na 10 000 kilometrů.

TŘI PŘEMOŽITELÉ

A teď už k jeho dosaženým výsledkům. V seriálu MP a MSR Zdeněk vyhrál pět závodů ze sedmi a zaslouženě se stal mistrem Slovenska.

V zóně střední a východní Evropy, kde byl ovšem povolen start rovněž jezdcům mimo tento region, Zdeněk skončil v konkurenci třiatřiceti jezdců na celkovém čtvrtém místě za soupeři z Polska, Běloruska a Belgie. Tento seriál byl součástí mistrovství Maďarska a v něm získal titul vicemistra.

Sezona skončila, ale začíná příprava na tu příští. V první řadě údržbou techniky, ale hlavně zlepšováním kondice v posilovně a účastí na zimních halových závodech. V případě Zdeňka Ošťádala to budou šestidílné mezinárodní vytrvalostní závody v Bratislavě. (re, rh)