Třebovští plachtaři se nakonec usadili shodně na jedenáctých místech v obou třídách, klubové a kombinované. Piloti během šumperského mistrovství uletěli ve složitých meteorologických podmínkách v klubové třídě sedm a v kombinované třídě devět platných disciplín (minimální počet jsou čtyři pro uznání šampionátu). Nejvyšší tuzemské plachtařské soutěže se zúčastnilo dohromady 56 pilotů (osmadvacet v každé třídě).

Hrst zajímavostí

Z pohledu závodníků byly plachtařsky nejvydařenějšími dny pátky. V prvním z nich (25. května) doletělo do cíle na šumperské letiště osmačtyřicet větroňů, prvního června dosedlo na letištní plochu pětačtyřicet závodníků ve svých strojích. Opačně ve čtvrtek 24. května zvládly celou trať jen čtyři kluzáky, ostatní soutěžící dolétli buď s pomocí motoru, nebo seděli po českých a polských polích, transportní vozidla se vracela se složenými větroni dlouho do noci.

Největším větroněm na letošním PMČR byla „orchidej modrého nebe“ motorizovaný kluzákASWBLE 22 s rozpětím křídel více než 26 metrů. Jeho majitelem je Tomáš Rendla (Aeroklub Zbraslavice), čerstvý mistr republiky v kombi. Nejmladším závodníkem byl nadějný Petr Svoboda (ročník 1988, Ae Plzeň-Letkov), celkově na velmi pěkném 9. místě v klubové třídě. Nejstarší závodník, jehož stále baví závodně létat, je Vladimír Spilka (r. 1940, Ae Hranice), obsadil v kombinované třídě 27. místo.

Nejvyšší průměrné rychlosti dosáhl v kombi třídě Tomáš Rendla při prvním soutěžním dni (neděle 20. května), a to 131 km/h. Den nato dosáhl rychlostního rekordu mistrovství v klubové třídě Ivan Harašta (Ae Karlovy Vary) s průměrnou hodinovou rychlostí 93,2 km. Nejdelší uletěná trať v disciplínách měřila 484 km v kombi a zdolal ji Tomáš Rendla (4. soutěžní den), v klubové třídě uletěla ve stejném dni trojice Jan Hlaváček (Ae Rakovník), Martin Hřivna (Ae Zbraslavice) a Tomáš Suchánek (GAC Benešov) délku 405,3 km. (mev)