Nejen o nejslavnější překážce, kterou je Taxisův příkop, se začalo debatovat po 130. ročníku Velké pardubické se Slavia pojišťovnou.

„Dostihový spolek vyjadřuje upřímné politování nad nešťastnou událostí, při které došlo k fatálnímu zranění koně Sottovento při překonávání Taxisova příkopu. V souvislosti s touto událostí bude v průběhu zimní přestávky sestavena expertní skupina kompetentních a zainteresovaných osob, která se bude věnovat otázce dalšího zvyšování bezpečnosti dostihů na Pardubickém závodišti,“ stojí v prohlášení Dostihového spolku, jehož ředitelem je Jaroslav Müller.

Nová skupina bude složena z odborníků včetně specialistů na welfare koní. Jejím úkolem bude i provedení odborné analýzy popisující průběh jednotlivých dostihů s ohledem na jejich vývoj v poslední dekádě.

„Prioritou Dostihového spolku je zajištění maximálně bezpečných a korektních podmínek pro dostihový provoz. Věříme, že se nám v rámci expertní skupiny podaří nalézt vhodné řešení, akceptovatelné napříč všemi dotčenými,“ uvádí v prohlášení Dostihový spolek.

Taxisův příkop ve své historii zaznamenal několik úprav, těmi zásadními prošel na začátku devadesátých let 20. století, kdy došlo k částečnému zasypání příkopu a změkčení doskokové hrany. Na základě těchto úprav statisticky klesl počet fatálních zranění a provedené úpravy měly pozitivní dopad.