Michek obsadil na 342 měřených kilometrech (Naúm – Úla) 13. místo, vítězný Ricky Brabec byl o více než devatenáct minut rychlejší. V průběžné klasifikaci se česká jednička po výpadku dosavadního lídra závodu posunula na dvanáctý post. Milan Engel zajel dvacátý nejlepší čas s více než půlhodinovou ztrátou a celkově se posunul na 19. příčku.¨
„Vyvaroval jsem se vyvaroval zásadnějších chyb. Etapa byla poměrně krátká, ale obtížně se předjíždělo, protože se na rovinatých úsecích hodně prášilo,“ uvedl Michek. „Dostat se před někoho bylo v tom prachu téměř nemožné. A jelikož jsem na začátku hodně ztratil, už jsem toho moc nestáhl,“ doplnil Engel.
Porce kilometrů měla oproti minulým dnům naznačovat určitou úlevu. Skutečně? „I podle organizátorů mělo jít o jednodušší etapu. Snadnější však rozhodně nebyla. Navigačně to bylo dost složité. Tentokrát nebyly žádné duny, jen řečiště a šotoliny, takže hodně kamení,“ popsal Engel. S drsným povrchem neměl problém on i jeho motorka. „Na dvoustém kilometru jsme v servisní zóně museli měnit pneumatiku. Z těch kamenů byla úplně rozdrbaná,“ prohlásil rodák z Jablonce nad Nisou, který se dvě etapy před koncem prokousal do TOP 20 průběžné klasifikace. „Moc mě to těší. Ve dvacítce se chci udržet. Dám do toho všechno a doufám, že to vyjde.“
Jak bylo zmíněno, k posunu ve výsledkové listině oběma českým jezdcům pomohlo i odstoupení dosavadního lídra kategorie motocyklů Chilana Corneja Florima, který sice etapu po pádu dokončil, ale stejně putoval do nemocnice. Není to mezi favority kategorie motocyklů první případ (předtím de Soutrailt, Price, L. Benavides a další) a zdá se, že vidina obrovského úspěchu nutí i tak silné jezdce k tomu, že v etapách jedou tzv. přes čáru, příliš riskují a jízda hop nebo trop potom končí v slzách. „Corneja je mi moc líto, protože jsem mu to přál. Jeho pád ale jen potvrzuje, že nebezpečí číhá na každém metru. Je potřeba stále udržovat koncentraci. Nejhorší je, když se člověk podívá do roadbooku a chvíli nedá pozor. Pak z toho může být velký problém,“ nastínil Engel.
Do čela klasifikace se posunul Argentinec K. Benavides, ale za ním už číhá s méně než minutovým mankem Brabec, který se z málem odepsané pozice posunul znovu do špice.
Ve čtvrtek přijde na řadu možná nejobtížnější zkouška, jedenáctá etapa na trase Úla – Janbu s rychlostní zkouškou dlouhou přes 500 kilometrů má být tou rozhodující. „Podle organizátorů je to největší letošní strašák. Ale to tady je vlastně každá etapa. Všude číhá nějaké nebezpečí. Budu si muset dávat velký pozor, aby mě to zase někde nevystřelilo,“ zdůraznil Michek, který se ocitl blízko k nejlepší desítce. „Dokud člověk neprojede cílem, tak je reálně všechno. Budu do toho dávat maximum a uvidíme, co to výsledkově udělá,“ slubuje.
Sil na to má podle šéfa stáje Ervína Krajčoviče stále dost. „Z Martinova výrazu v cíli mi vždycky přijde, že by klidně mohl vyrazit do další etapy. Oba kluci jsou na tom fyzicky dobře. Těla mají samozřejmě unavená, ale výrazně je nic netrápí,“ přiblížil Krajčovič. „Hodně strečují, aby trochu uvolnili svaly. A také používáme takové věcičky, které pomocí elektrických impulsů sval masírují a prokrvují,“ prozradil Krajčovič s tím, že Engel i Michek se mezi jednotlivými etapami snaží vždy pokud možno co nejvíce vyspat. „Jenže já když si lehnu a zavřu oči, tak pořád vidím kameny, hroudy a skály,“ smál se Michek. (rh, mrg)