V období druhé světové války byla činnost klubu značně omezena, ale o to větší rozmach nastal po jejím ukončení. Mnoho nadšenců, které kolem sebe soustředil někdejší přednosta svitavské nemocnice MUDr. Kučera, vytvořilo tým, který začal psát slavnou historii motoristického sportu a to už pod hlavičkou Automotoklub Svitavy. Koncem padesátých let přešla pod křídla AMK do té doby samostatná organizace Motoklub při n. p. TOS. Toto malé sdružení se přičinilo o vybudování plochodrážního stadionu u Tabákové továrny a k tomu přidružené svépomocné dílny. V té době již také nastupovala nová generace reprezentantů svitavského Automotoklubu v motocyklovém sportu. Většina těchto závodníků byla držiteli první výkonnostní třídy a do zisku mistrovských titulů jim mnohdy chyběly jenom dva či tři body. Velký rozmach motorizmu ovlivnil i svitavský Automotoklub a v polovině šedesátých let vznikl samostatný odbor automobilových jezdců. Mnozí závodníci se po ukončení aktivní kariéry začali věnovat pořadatelské a organizátorské činnosti. Členové AMK Svitavy uspořádali nespočet motoristických podniků pro širokou veřejnost. Silniční závody měly ve Svitavách velkou tradici a nemalý divácký ohlas a nebýt silného zpřísnění bezpečnostních předpisů, jezdily by se dodnes. Jednalo se o plochou dráhu klasickou i na ledě (na rybníku Rosnička), teréní závody motocyklů, automobilové soutěže, závody motokár a v neposlední řadě i soutěže pro mladé cyklisty a branně sportovní odpoledne v rámci MDD. V roce 1981 byla ve spolupráci s Českou státní pojišťovnou zřízena odtahová služba, což byl další přínos pro motoristickou veřejnost. Největšího rozmachu organizace došlo za éry předsedů Emila Řehůřka a Oldřicha Bolcka. Všechna jejich snaha by nebyla ničím, kdyby je neobklopoval kolektiv spolupracovníků, nadšených pro stejnou věc.

Nový stadion

V roce 1986, kdy se slavilo 50. výročí založení organizovaného motorizmu ve Svitavách, byla završena snaha tehdejších členů Automotoklubu a to výstavbou plochodrážního stadionu ve svazarmovském areálu ,,Cihelna.“ Plochodrážní ovál se stavěl přesně podle plánů dráhy v anglickém Wembley a je v podstatě jeho věrnou kopií. Je to klasická krátká dráha pro čtyři jezdce, 386 metrů dlouhá, (měřeno jeden metr od vnitřního okraje dráhy), rovinky jsou dlouhé sto metrů, jejich šířka je deset metrů. Zatáčky mají šíři patnáct metů. Jezdci na trati dosahují průměrné rychlosti kolem 98 kilometrů za hodinu. Povrch oválu je hlinito - písčitý. Celý stadion byl budován jako součást víceúčelového areálu Svazarmu Svitavy. Velké úsilí všech členů AMK se promítlo do více jak 36 tisíc brigádnických hodin a vytvoření díla za více než 1,5 miliónu korun.V roce 1986 byl plochodrážní stadion slavnostně otevřen mezinárodním závodem ,,O Dunajský pohár“. Dráha svými parametry a kvalitou plně splňuje nároky na pořádání mistrovských i mezinárodních závodů. Ve Svitavách se na start postavili i plochodrážníci zvučných jmen, jako třeba Kasper, Špinka, Ondrašík, Štancl nebo z mladší generace Jirout, Brhel, bratři Drymlové a další. Svitavská dráha je technicky velice náročná. Jako každá správná závodní trať je některými, většinou techničtějšími, jezdci oblíbená, jinými zatracovaná. Mezi závadníky se traduje: „Kdo se naučí jezdit ve Svitavách, umí jezdit všude.“

Plochodrážní tým

V roce 2001 byla uzavřena dohoda mezi Automotoklubem Svitavy a Zlatou přilbou Pardubice o založení jakési farmy pro pardubické plochodrážní jezdce ve Svitavách. Družstvo reprezentuje svitavský AMK a Město Svitavy vzávodech První plochodrážní ligy a v dalších mistrovských soutěžích. Samozřejmě, když je potřeba, vypomáhají svitavští jezdci prvnímu týmu v extralize. Jezdců rok od roku ubývá. V extralize funguje už jenom pět týmů a v první lize čtyři. Od letošního roku proto dojde k reorganizaci soutěží a bude se jezdit Mistrovství České republiky tříčlených družstev. Půjde v podstatě o stejné závody, jaké se jezdily doposud, ale v každém týmu bude startovat o jednoho jezdce méně.

Závody ve Svitavách

Automotoklub Svitavy pořádá na ,,Cihelně“ tři až čtyři závody ročně a to ve všech kategoriích. Nejmenší plochodrážníci jezdí takzvané ,,vložené závody“, které jsou určené pro jezdce do patnácti let. Závodí se na speciálních motorkách o obsahu 50 a 125 ccm. Následují závody juniorů ve věkové kategorii 15 až 18 let. Ti už sedlají stroje o obsahu 500 ccm. Převážnou většinu těchto závodních mortorek vyrábí podnik Jawa Divišov. Ve Svitavách se jezdí samozřejmě i první liga, v níž nastupuje domácí družstvo.

Mezi ,,top“ závody pořádané svitavským AMK patří Mistrovství České republiky dvojic, které jezdí osm týmů a Mistrovství ČR jednotlivců, které je ovšem kvůli mezinárodní účasti drahou záležitostí. Město přispívá určitou částkou, ale ta stačí jen na pokrytí údržbářských prací. Vloni se dala dohromady startovací věž a dosypal se celý ovál (navezlo se sto tun zeminy). Také se opravily mantinely a přidělávalo se osmdesát metrů nových laviček pro diváky. Od letošního roku dojde ke zpřísnění bezpečnostních pravidel, do zatáček se dají ,,bandážové mantinely“, to jsou speciální nafukovací mantinely. Jejich pořízení vyjde asi na milion korun. Kde částku sehnat, je pro AMK Svitavy stěžejní problém.

MILOSLAV OVAD