Nejlepší jihočeský motokrosař MARTIN MICHEK (22 let) ohlásil na začátku ledna přestup.Po dvou letech v továrním týmu TM přešel do týmu Orion Litomyšl – RS Petrol.

Stále ještě velký talent českého motokrosu změnil také kubaturu. V letošním roce by měl absolvovat kompletní seriál mistrovství světa ve třídě MX3, kde by chtěl atakovat ty nejvyšší příčky. K tomu by také konečně velmi rád uspěl i v domácím šampionátu.Ambice pro světový šampionát nejsilnější kubatury bude mít Michek skutečně vysoké. „Oproti minulým letům dochází ke změně pravidel, takže zde bude více kvalitních závodníků. O konkurenci nebude nouze,“ zdůraznil jezdec.

Zásadní změnou je, že se na jednotlivých závodech světového šampionátu nebude platit startovné, což řadu kvalitních jezdců odrazovalo. „Mistr světa ze třídy MX3 bude mít pro příští rok přímý vstup do světového šampionátu v nejprestižnější třídě MX1. To je velké lákadlo,“ tvrdí Michek.

Kalendář mistrovství světa třídy MX3 2011 čítá třináct závodů. A bojovat se nebude jenom v Evropě. „Chceme objet kompletní seriál. Pojedeme i trojici zámořských závodů v Brazílii, Argentině a Chile,“ ujišťuje Martin Michek.

Závod třídy MX3 si vyzkoušel loni na domácí Velké ceně v Holicích, kde dojel dvakrát třetí. „Mohlo to být i lepší. Jezdil jsem v čele závodu, ale trochu mě zradila technika. Ale nebylo to špatné a věřím, že bych se letos mohl prosadit,“ věří motokrosař Orionu.
Sám si ovšem velice dobře uvědomuje, že v Holicích nebyla úplně ta nejsilnější konkurence. „Jezdců bylo málo, protože pravidla skutečně nebyla přijatelná. Teď už se neplatí startovné a nebude celý ten cirkus kolem, který stojí hrozně moc peněz. Teď bude startovní pole mnohem silnější,“ bere na vědomí.

Dva roky v továrním týmu TM bere jako velikou zkušenost. Ale sám přiznal, že mohl tuto velkou šanci využít lépe. Loni se rozloučil 24. místem v konečné klasifikaci MS třídy MX2. „Dělal jsem všechno pro to, aby to šlo lépe. Něco mi to dalo, něco zase vzalo. Šel jsem do továrního týmu s tím, že to chci zkusit,“ pokrčí rameny.

První rok ve třídě MX2 nebyl dobrý. „Pro mě ani pro tým. Vyvíjela se nová motorka a pořád se testovala. Navíc jsem byl zvyklý na velkou motorku a malá mi až tak neseděla,“ poukazuje na rozdíl mezi oběma kubaturami.

Druhý rok se mu přání vyplnilo a přesunul se mezi absolutní světovou elitu ve třídě MX1. Zde se ale vůbec neprosadil a po půl roce se vracel zpátky do třídy MX2. Tam se však konečně chytil. „Na malé motorce se mi začalo dařit a nedojel jsem hůře než do třináctého místa,“ konstatuje.

Ve hře prý po skončení minulé sezony bylo i prodloužení smlouvy v týmu TM. „Jednalo se o tom,“ přikývne. „V příštím roce jsem chtěl jet opět třídu MX2, ale ta je omezena věkem do třiadvaceti let, který dovrším ještě před startem mistrovství světa. Objevily se i nabídky z jiných týmů, nicméně jsem se rozhodl, že se pokusím uspět ve třídě MX3 a potom bych se rád vrátil mezi elitu do MX1,“ naznačuje své plány do budoucna.
Nakonec zakotvil v Orionu Litomyšl, kam ho zlákal především manažer Petr Kovář. „Dostal jsem jednu z nejlepších nabídek, jakou jsem u nás mohl dostat. Je srovnatelná s továrním týmem,“ tvrdí.

Michek dostane k dispozici čtyřtaktní motocykly rakouské značky KTM. „Zatím jsou v sériovém provedení, ale budou se upravovat,“ vysvětluje.
Kromě mistrovství světa by rád prorazil také v domácím šampionátu. „To je také požadavek ze strany týmu. Pojedu všechny závody a chtěl bych uspět co nejlépe. Uvažuji o nejvyšší příčkách, ale jsem přece jen opatrnější. Musím hlavně dojíždět do cíle. Výpadky se dají jen těžko nahradit,“ připomíná loňské mistrovství, kdy ho nedokončené rozjížďky připravily o možný titul mistra.

Od podzimu Michek zapracoval na fyzičce. Nyní ho čeká měsíční soustředění na motocyklu ve Španělsku a pak už začne pomalu ladit formu na duben, kdy v řeckém Megalopolisu začíná mistrovství světa MX3. „Nechci nic podcenit. Rád bych byl na začátek sezony dobře připraven,“ ujistí.

Trenérsky na Michkův další růst bude i nadále dohlížet Jan Froněk, rovněž člen litomyšlského týmu Orion.

(pk, rh)