Do luxusem překypujícího města, bývalé portugalské kolonie, dorazila minivýprava z Litomyšle ve středu 26. listopadu a hned na druhý den se na velice specifické a rychlé trati odehrály zahajovací tréninky. Atypický okruh byl situován do kopce, v podstatě se jezdilo na terasách, byla zde jedna dlouhá táhlá zatáčka a jedna rovina, kde se jezdilo na plný plyn. K její kvalitě neměl nikdo ze startujících připomínky, ovšem zázemí se podobalo asijské tržnici, a to nejenom chaosem, který tam vládl. Martin Doubek v Macau závodil na vypůjčené motokáře, z domova si přivezl pouze válec, výfuk, karburátor a další drobnosti, jež jsou nutné k dobrému nastavení.
V oficiálních a měřených trénincích si Martin vedl velice dobře a pokaždé skončil na druhém místě. V sobotu byly na programu kvalifikační jízdy a předfinále, ve kterém se bojovalo o postavení na startu. Právě v nejdůležitější jízdě dne měl litomyšlský jezdec kolizi, přesto dojel třetí a ze stejného místa startoval i do nedělního finále. V něm se vrátil na svoji v Asii oblíbenou stříbrnou pozici a do své sbírky si doplnil zatím nejexotičtější pohár. Závod vyhrál Švýcar Algari, za Doubkem pak dojel třetí filipínský reprezentant Ondura. Tímto výsledkem završil třináctiletý Martin nejúspěšnější sezonu své kariéry. Kromě titulu mistra ČR startoval i na světovém finále v italském Lonatu. Kromě něj získal Orion Team titul i ve třídě ROK CZ zásluhou Františka Adámka, v kategorii KZ2 vybojoval David Bělina republikový bronz.
Dlouhá cesta do Macaa nebyla jen sportovní záležitostí. Litomyšlští si našli čas také na turistické zážitky a svým přepychem i jeho odvrácenou stranou je zdejší ostrůvek mírně řečeno překvapil.
(ori)